علمی فناوری 17:16 - 27 دی 1396
وزیر علوم در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل شورای عالی عتف تاکید کرد؛
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با برشمردن اولویت‌های تحقیقاتی کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: اکنون موضوعات تحقیقاتی مانند محیط زیست، مدیریت آب، انرژی‌های نو، تغییر اقلیم و مواردی از این قبیل باید به طور جدی و همه‌جانبه در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) پیگیری شوند.

امور اولویت‌دار تحقیقاتی در شورای "عتف" پیگیری شود

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل شورای عالی عتف، با قدردانی از عملکرد دکتر وحید احمدی، دبیرکل سابق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در دوران تصدی این مسئولیت، با تاکید بر اینکه این شورا نهادی مستقل است، اظهار کرد: وزارت علوم نیز مانند دیگر وزارتخانه‌ها در شورای عتف عضویت دارد و ریاست آن با شخص رئیس‌جمهوری است و معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم نیز دبیر کل آن است.

وزیر علوم با تاکید بر اهمیت شورای عتف گفت: شورای عالی عتف ۱۲ کمیسیون تخصصی، یک کمیسیون دائمی و ۶ ستاد دارد که در دبیرخانه فعال هستند. کمیسیون‌های تخصصی عتف متشکل از اشخاص حقیقی و حقوقی است که اشخاص حقیقی از میان استادان دانشگاه انتخاب شده و اشخاص حقوقی از دستگاه‌های دولتی مربوطه مانند وزارت نیرو و وزارت نفت در کمیسیون‌ها حضور دارند.

همچنین دکتر وحید احمدی، دبیرکل سابق شورای عالی "عتف" در سخنانی با معرفی بخش‌های مختلف این شورا به ارائه گزارشی ازعملکرد خود در طول تصدی مسئولیت در شورای عتف پرداخت.

سپس دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیرکل جدید شورای "عتف" با بیان اینکه کمیسیون‌های این شورا باید با سعی وافر و جدیت هر چه تمام‌تر فعالیت کنند، گفت: بهتر است که هر از گاهی یک بازنگری در عملکردمان صورت گیرد تا صحت کارکردمان و همچنین آسیب‌های احتمالی در مسیر کار مشخص شوند.

وی با اشاره به اهمیت شورای عتف و تصمیم‌گیری‌های آن در سطح کلان کشور، گفت: در کشور هیچ تشکیلاتی مانند شورای عتف نیست که در این وسعت نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف در خصوص موارد مهم تحقیقاتی مسئولیت همفکری و تصمیم‌گیری داشته باشند و با این اوصاف وظیفه اصلی ما در این شورا آن است که بررسی کنیم با چه روش‌هایی می‌توان معضلات کشور را به طور علمی مطالعه و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

در پایان این نشست، وزیر علوم با اهدای لوح سپاس از زحمات دکتر وحید احمدی، دبیرکل سابق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی کرد و حکم انتصاب دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیرکل شورای عالی "عتف" را که از طرف رئیس جمهوری امضا شده بود، به وی ارائه کرد.



انتهای پیام


9642292
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است