گوناگون 20:30 - 08 بهمن 1393
مدیر کل اداره استاندارد استان تهران دو برند آبلیموی عرضه شده در بازار مصرف استان تهران را غیر استاندارد اعلام کرد.

2 برند آبلیموی غیر استاندارد اعلام شد

 

، مسلم بیات با بیان این‌که اخیرا روی 29 برند آبلیموی عرضه شده در کشور دو بار تست انجام شده است، اظهار کرد:‌ براین اساس دو محصول از برند "دست چین"، یک محصول از برند "حاسب" در تهران و سه محصول دیگر از دو برند در استان آذربایجان شرقی غیر استاندارد اعلام شدند.



وی با بیان این‌که معمولا برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری در طول سال شش بار نمونه برداری انجام می‌شود، گفت: این نمونه برداری چهار بار در محل کارخانه و دو بار هم از طریق بازار و خرید محصولات توسط همکاران اداره استاندارد انجام می‌شود.



بیات افزود: سایر برندهایی که مشکلی نداشتند نتایج‌شان هنوز به دست ما نرسیده که امیدواریم این نتایج زودتر اعلام شوند.



مدیر کل اداره استاندارد استان تهران درباره نحوه برخورد با شرکت‌های متخلف گفت: علیه آبلیموی "دست چین" اعلام جرم کرده‌ایم که این موضوع پیگیری خواهد شد. همچنین برند "حاسب" که تولیداتش در تهران عرضه می شد فاقد استاندارد بود و تاکنون دو بار به این کارخانه مراجعه شده اما خط تولید آن غیر فعال است و تولیدی ندارد.



وی با اشاره به چگونگی شناسایی آبلیموهای تقلبی توسط سازمان استاندارد گفت: آزمایشات در بحث پلی فنل و فلانوییدهاست که با تست این دو ماده می‌توانیم به سنتزی یا طبیعی بودن آبلیمو پی ببریم.



بیات با بیان این‌که اعلام برندهای غیر استاندارد استان آذربایجان شرقی با اداره کل استاندارد این استان است، اظهار کرد: پروانه استاندارد، پروانه دائمی نیست و در صورتی که یک برند ویژگی‌های خود را حفظ نکند، پروانه خود را از دست می‌دهد و با آن برخورد خواهد شد./ایسنا/110

 


5725520
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است