سیاسی 17:43 - 08 مهر 1393
نظری در نشست خبری:
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم درخواست ما از رئیس جمهور این بود که دانشگاه تهران مورد معامله سیاسی قرار نگیرد، گفت: امیدواریم با معرفی فردی مناسب دانشگاه تهران به مسیر اصلی خود برگردد و از وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی انتظار داریم به دغدغه نیروهای انقلابی دانشگاه تهران پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست خبری اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد. 



در این نشست رضا نظری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به وضعیت دانشگاه تهران اظهار داشت: تغییر و تحولات در دولت باعث تغییر سیاست‌ها در وزارت علوم شد و بالتبع دانشگاه تهران هم تحت تأثیر این تغییر سیاست‌ها قرار گرفت. 



 وی ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت جدید در برخی از دانشگاه‌ها شاهد برخوردهای غیرعلمی با اساتید، روسای دانشگاه و مراکز علمی بودیم و دانشگاه تهران نزدیک به 7 ماه است که با سرپرست اداره می‌شود.  

 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران اظهار داشت: اینکه نماد آموزش عالی کشور 7 ماه با سرپرست اداره شود خلاف مصالح عمومی کشور و سدی در برابر پیشرفت علمی کشور است بعد از برکناری فرهاد رهبر 2-3 ماه دانشگاه تهران با سرپرستی دکتر امید اداره شد و ما امیدوار بودیم که دولت سیاست ثابتی را در قبال دانشگاه پیش گیرد، اما برخلاف انتظار در یک اقدام سرپرست جای خودش را به سرپرست دیگر داد در حال حاضر هم با گذشت چندین ماه همواره شاهد هستیم که دانشگاه تهران با سرپرست اداره می‌شود.

 

نظری افزود: در زمان معارفه نیلی جامعه اسلامی با بیانیه‌ای که انتشار داد، نکاتی را به وزیر علوم توصیه کرد و عدم رعایت توصیه‌ها منجر به استیضاح وزیر شد و شاهد بودیم که مجلس به این قضیه ورود پیدا کرد و وزیر استیضاح شد و آن سیاست‌های نادرست به نتیجه نرسید.  

 

وی تصریح کرد: انتظار داریم وزیر علوم در برابر این سیاست‌ها موضع مشخصی داشته باشد و به رشد فزاینده پیشرفت علمی کشور توجه کند. به جای اینکه نگاه سیاسی به دانشگاه داشته باشد و مراقب باشد که دانشگاه محل جولان احزاب سیاسی نشود. چرا که این خط قرمز فعالیت‌های علمی محسوب می‌شود دانشگاه در عین حال که باید فضای پویایی سیاسی را حفظ کند باید به هدف اصلی خود که تولید علم است بپردازد. متأسفانه در طول سالیان بعد از انقلاب جریان‌های معانده نظام و منافق از فضای دانشگاه به نفع خود استفاده کردند ما بعد از انقلاب شاهد هستیم که دانشگاه به سمت افراط سیاسی پیش رفته است، دانشجویان، اساتید و مجموعه دانشگاه، خود را فرزندان انقلاب می‌دانند، اما غفلت از نفوذ جریان‌های سیاسی موجب اختلال در فضای دانشگاه می‌شود.

 

نظری با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 نمونه بارز به حاشیه کشاندن دانشگاه‌ها بود نکته‌ای که دانشگاه تهران را از این حیث مهمتر قرار می‌دهد این است که دانشگاه تهران به دلیل موقعیت سیاسی و علمی خاص خود در هر دو فتنه مورد توجه معاندان خارجی و فرصت طلبان داخلی بود. در فتنه 88 با برنامه‌ریزی سعی داشتند با تحریک دانشجویان، دانشگاه را در جریانی علیه نظام قرار دهند. همچنین در فتنه 88 عده‌ای با خواب آلودگی سیاسی فرصت را در اختیار آمریکا و انگلیس قرار دادند و کشور و دانشگاه را با مسائل فرعی و حاشیه‌ای مواجه کردند.  

 

وی افزود: از ابتدای دولت یازدهم درخواست ما از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای انقلاب فرهنگی این بود که دانشگاه تهران مورد معامله سیاسی قرار نگیرد، فردی که برای ریاست دانشگاه انتخاب می‌شود دارای سوابق علمی روشن و انقلابی باشد متأسفانه در چند ماه اخیر خبرهای ناگواری از دانشگاه تهران به ما رسیده و مسئولین فعلی کارنامه خوبی از خود نشان ندادند بعضی به بهانه تغییر دولت به دنبال حذف نیروهای انقلابی در دانشگاه بودند و نزدیک به دو ماه 7 معاون و مدیرکل همچنین در بعضی از موارد رئیس پردیس دانشگاه تهران عوض شد. 



نظری با بیان اینکه نماد آموزش عالی کشور نباید محل حضور افراطیون باشد ، تصریح کرد: دانشگاه به جای پرداختن  به سیاست‌های کلی فناوری نباید به دنبال دادن امتیاز به گروه‌های سیاسی خاص باشد امیدواریم با معرفی فردی مناسب دانشگاه تهران به مسیر اصلی خود برگردد و از وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی انتظار داریم به دغدغه نیروهای انقلابی دانشگاه تهران پاسخ دهد و می‌دانیم که رئیس جمهور محترم نیز مخالف حضور افراد حاشیه دار در رأس دانشگاه هستند نیروهای انقلابی اجازه نمی‌دهند دانشگاه دوباره پایگاهی برای بهره‌برداری فتنه‌گرها باشد و از رئیس جمهور محترم می‌خواهیم هرچه زودتر شخص مؤمن و انقلابی را برای پست وزیر علوم انتخاب کنند و خودش را متعهد به اجرای سیاست‌های کلی علم و فناوری بدانند. 



شهرآیینی: سخنان کامرون توهین‌آمیز بود



سید عباس شهرآیینی قائم مقام واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز در این نشست، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در بحث محتوای دانشگاه، 2 حوزه «پرورش» و «علم و فناوری» وجود دارد که به بُعد پرورش انسان کامل کمتر توجه شده است ولی از لحاظ علمی پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.



عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران همچنین ضمن اشاره به تحولات منطقه پیرامون جنایت‌های گروهک‌های تروریستی داعش تصریح کرد: همانطور که بارها تکرار شده، داعش دست‌پرورده غرب و آمریکاست و حالا این گروهک تروریستی در مقابل مستکبران قرار گرفته‌است.



وی در ادامه به حضور رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل اشاره کرد و در رابطه با سخنان وزیر انگلیس درباره ایران گفت: سخنان رئیس جمهور انگلیس بسیار توهین‌آمیز بود و از وزارت خارجه انتظار می‌رود موضع‌گیری صریح‌تری در این رابطه داشته باشد.



وی در خاتمه برای دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران و دانشگاه‌های کشور در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت کرد.



زیبنده: رسانه‌ها نباید بوقچی استکبار باشند



اصغر زیبنده عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نشست خبری این تشکل دانشجویی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به اساتید و دانشجویان گفت: عرصه علوم عرصه‌ای است که شکوفایی و طراوت در ‌آن موج می‌زند و نوبهاری است برای اساتید و دانشجویان در جهت تولید علم و دانش.



زیبنده گفت: علم در هر چیزی مقدمه عمل است. علم یک مؤلفه مهم در جامعه امروز است و البته این علم باید نافع باشد و نیازهای کشور را برطرف کند.



وی ادامه داد: باید نیازهای کشور سنجیده شده و طبق آن علم تولید شود و امیدواریم با تولید این علم به چشم‌اندازی که مدنظر است دست یابیم.



عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به بحث عقلانیت در دانشگاه تصریح کرد: بعد از انقلاب بحث عقلانیت در دانشگاه‌ها تا حدودی محقق شده ولی گاهی اوقات به خاطر اینکه بدون برنامه‌ریزی کاری انجام می‌شود عقلانیت نادیده گرفته شده است که بحث انتصاب رئیس دانشگاه تهران نیز در همین راستا است.



زیبنده در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جامع اسلامی دانشجویان در دانشگاه تهران گفت: ما در قالب کارگاه‌ها و برنامه‌هایی که برگزار می‌کنیم سعی داریم عقلانیت در نظر گرفته شود وقتی عقلانیت در برنامه‌ها حاکم شود باعث خواهد شد گفتمان مورد نظر شکل گیرد.



وی در خاتمه ضمن انتقاد از برخی رسانه‌ها که در راستای برنامه‌های دشمن فعالیت می‌کنند، گفت: رسانه‌ها نباید بوقچی استکبار باشند نباید حرفهایی را که طبق خواسته‌های مردم نیست در رسانه‌ها زده شود. دشمن امروز برای ضربه زدن به ما روی رسانه‌ها برنامه‌ریزی کرده و برخی رسانه‌ها خواسته یا ناخواسته به کمک دشمن رفته است.



انتهای پیام/


4839106
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است