استانی 16:16 - 10 فروردین 1399

۵۰ درصد مردم یزد علیه کرونا غربالگری شدند

محمدرضا میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شناسایی و غربالگری مبتلایان به کرونا در استان یزد اظهار داشت: تاکنون با ۴۸۶ هزار نفر از هم استانی‌ها از طریق سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته شده است.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده، ۶۰ درصد مردم مشکلی نداشتند، به ۳۵ درصد از افراد یزد با توجه به علائم، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم استانی‌ها برای بررسی‌های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت افزود: ۱۲۲ هزار نفر از مردم یزد به این سامانه مراجعه کرده و ۷۸ درصد از افراد نیازمند به بررسی‌های بیشتر، توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته‌اند.

میرجلیلی تصریح کرد: همچنین ۲۲ تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان‌ها تشکیل و آموزش‌های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده فوتی‌ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران کرونایی افزود: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان با ۷۲۰ تخت عفونی و ۱۲۰ تخت در بخش آی سی یو به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: بعد از راه اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان، میانگین طول مدت از زمان تهیه نمونه تا دریافت آزمایش از آزمایشگاه به ۳۶ ساعت کاهش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ۱۹ مورد پروانه مربوط به ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان صادر و از ۱۰ واحد تولید کننده مواد ضدعفونی توسط همکاران معاونت غذا و دارو بازدید به عمل آمده است.

میرجلیلی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.


10462009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است