علمی فناوری 11:57 - 07 بهمن 1393
مهر نوشت:

پختن لپ تاپ! روش جدید تعمیر سخت افزار

یک کاربر مک بوک توانست با ایجاد ۶۰ سوراخ در پشت لپ‌تاپ خراب خود و قرار دادن آن داخل فر، مدارات آن را پخته و لپ تاپش را تعمیر کند!

آن طور که این کاربر در سایت »IFixIt« شرح داده، لپ تاپش از یک سال پیش، بیش از حد داغ می‌کرده و دمای مدارات داخلی آن تا ۱۰۲ درجه سانتیگراد رسیده است. او راههای فراوانی را برای حل این مشکل بکار گرفته، مثلا با هوای فشرده داخل لپ تاپ را تمیز کرده، پایه و کول پد برای آن خریده و همینطور از نرم افزارهای خاصی جهت سریعتر کردن سرعت فن های لپ تاپ استفاده نموده، اما هیچ کدام از این کارها تاثیر به سزایی در حل مشکل نداشته اند.

بعد از این تلاش ها و در یک روز کابوس وار، لپ تاپ در حین کار خاموش شده و بدون بروز کوچکترین علامت حیاتی، به خواب عمیقی فرو رفته است. احتمالا رسیدن دمای مدارات داخلی در حدی که می توانسته آب را به جوش آورد، منجر به خرابی آن ها شده است. با مراجعه به یک تعمیرکار، علت دقیق خرابی، خم شدن بیش از حد برد اصلی لپ تاپ به علت حرارت زیاد و باز شدن اتصالات لحیم کاری شده برد تشخیص داده می شود.

از آنجایی که لحیم کاری مجدد مدارات ظریف و حساس مک بوک عملا کاری پر هزینه و مستلزم صرف وقت چند هفته ای است و صاحب لپ تاپ نمی‌توانسته چنین هزینه و وقتی را متحمل شود، به دنبال ایده ای دیگر می رود.

او برد اصلی لپ تاپ ۹۰۰ دلاری اش را به مدت چند دقیقه داخل فری با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد حرارت می دهد تا لحیم ها ذوب شده و به جریان بیافتند تا اتصالات الکتریکی دوباره برقرار شوند. در کمال ناباوری این کار جواب داد و مک‌بوک این فرد به کار افتاد. جالب تر اینکه این راه حل شانسی و تصادفی نبوده و ۸ ماه بعد از این ماجرا که لپ تاپ دوباره به دلیل مشابهی از کار می افتد، مجددا داخل فر رفته و زنده شده است! این کاربر برای انتقال حرارتی بهتر، چندین سوراخ ریز زیر بدنه لپ‌تاپ ایجاد کرد تا تهویه گرمای درون برد بهتر صورت گیرد!

 

 

23231

 


5712222
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سحابی حلقه یک سحابی سیاره‌ای دراز است، نوعی سحابی که زمانی ایجاد می شود که یک ستاره شبیه به خورشید تکامل می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیرعلوم در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران گفت: ما وجدان بیدار و حق طلبی مردم دنیا را می‌ستاییم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس سازمان اورژانس کشور در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید بویراحمد از اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت سکو‌های اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فعالیت سکو‌های اینترنتی تنها در حوزه حمل دارو و با نظارت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» داده‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نشانگر اولیه «مولتیپل اسکلروزیس» یا «ام اس» می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بفهمند چه کسی در نهایت طعمه این بیماری «دژنراتیو عصبی» می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال در نشست ۷ ساعته اهالی رسانه و نخبگان اقتصادی برای تحقق شعار سال تدوین شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» جدای از ذائقه در خیلی از مواقع رفتار‌های غلط غذایی خانواده عامل اصلی ایجاد بدغذایی در بچه‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد خطر کلی سلامت عمومی ناشی از آنفلوآنزای پرندگان (H ۵ N ۱) کم است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است