سیاسی 08:23 - 21 مهر 1394
آقامحمدی در گفت‌وگو با فارس:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مسئولان وزارت خارجه از انقلابی‌گری بیرون آمده و به سمت دیپلماسی التماسی پیش می‌روند، گفت: مسئولان وزارت خارجه با پیش آمدن هر موضوعی التماس شیوخ منطقه را می‌کنند.

مسئولان وزارت خارجه از لاک انقلابی بیرون آمده و به سمت دیپلماسی التماسی پیش می‌روند/ تحقیر پاسپورت ایرانی در دنیا قابل تحمل نیست

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بازداشت تعدادی از معلمان ایرانی در «العین» امارات، اظهار داشت: یکی از حلقه زنجیره‌های معاندان و استکبار جهانی در منطقه عربستان سعودی است.

وی افزود: عربستان سعودی به عنوان مهره اصلی آمریکا در منطقه ایفای نقش می‌کند و اقدامات توهین‌آمیز و تحقیرآمیزی را علیه ایران در منطقه پیش گرفته است، آقایان در تریبون‌ها فریاد می‌زدند که ما ایران‌هراسی را برچیدیم، قرار بود اعتبار به پاسپورت ایرانی بازگردد، چه شد، می‌گفتند می‌خواهیم هرکجا پاسپورت ایرانی دیده شد، همه به صف شوند اما از آن طرف برخلاف ادعای مسئولان دولتی، در دنیا شاهدیم، برخلاف شعارهایی که مسئولان دادند ایران‌هراسی در دنیا در حال گسترش است، برخوردهای وزارت خارجه ما درباره مسائل مختلف بسیار ضعیف است و شاهد بیرون آمدن مسئولان وزارت خارجه ازانقلابی‌گری و رفتن به سمت دیپلماسی التماسی هستیم، شاهد پایین آمدن ارز و ارزش پاسپورت ایرانی هستیم که اصلاً قابل تحمل و پذیرفتنی نیست.

آقامحمدی تأکید کرد: اگر روند اینگونه باشد باید بگوییم جمهوری اسلامی ایران در دنیا در حال تحقیر شدن است و باید برخورد انقلابی و حساب شده با این موضوعات انجام شود اما می‌بینیم هر وقت هر جایی که تحقیر می‌شویم مسئولان وزارت خارجه به التماس روی می‌آورند و نزد این شیخ یا آن شیخ می‌روند و قسم می‌خورند که ما آدم‌های خوبی هستیم، این برخوردهای مسئولان قابل تحمل نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: باید وزارت خارجه عکس‌العمل قوی در قبال بازداشت معلمان ایرانی در امارات نشان دهد، مجلس هم باید برخورد در خور شأنی نسبت به این اقدام امارات داشته باشد، متأسفانه برخی از آقایان در هیأت رئیسه مجلس در حال کشیده شدن به سمتی هستند که از همین ادبیات تسامحی و تساهلی پیروی می‌کنند، اگر برخورد حساب شده و انقلابی با اقدام امارات انجام نشود، واقعاً باید منتظر باشیم که ایرانی‌ها هر روز در یک جای دنیا تحقیر شوند، هر روز باید با برخوردهای تحقیرانه روبه‌رو شوند که قطعاً ادامه این روند عکس‌العمل اجتماعی مردم و انقلابیون را در پی خواهد داشت.


7202031
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با تصمیم رئیس مجلس، جدول شماره ۸ لایجه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به برآورد تملک دارایی‌های مالی برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اضافه شدن مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: دشمن به دنبال یاس است و مدرسه باید ایجاد امید و انگیزه کند؛ معلم باید مجری ایجاد امید در جامعه و نسل جدید باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: امروز نگاه آموزش و پرورش تحولی است؛ مدیر مدرسه و معلمان محوریت ایجاد این تحول هستند و باید در این راستا کمک کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با اعمال اصلاحاتی در جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با تصویب این جدول موافقت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی در مسابقات جهانی صربستان را تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره آخرین شرایط بررسی این لایحه توضیحاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به حضور تک تیراندازان در دانشگاه‌های آمریکا واکنش نشان داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است