استانی 09:55 - 03 آذر 1393
استادیار گروه باغبانی و مدرس گیاهان دارویی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: گریپ‌فروت، میوه مفیدی برای متعادل ساختن وزن بدن به شمار می‌آید و مقدار زیاد فیبر گیاهی‌اش، گرسنگی را فرو می‌نشاند.

گریپ فروت بخورید تا وزنی متعادل داشته باشید

جاوید عمارت پرداز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: طعم گریپ‌فروت ترش و تلخ است اما برای سلامت مزایای بسیاری دارد.

وی از ویژگی‌های گریپ‌فروت گفت و تشریح کرد: گریپ فروت میوه‌ای شبیه به پرتقال اما کمی بزرگ‌تر از آن و متعلق به خانواده مرکبات است.

عمارت پرداز ادامه داد: گریپ‌فروت منبع غنی از ویتامین "ث" است که به حفظ حالت انعطاف‌پذیری سرخرگ‌ها کمک می‌کند و هم‌چنین موجب تقویت آن‌ها می‌شود.

استاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: این میوه به دلیل داشتن ترکیبی موسوم به پکتین از تجمع ذرات مضر داخل سرخرگ‌ها می‌کاهد.

وی افزود: آب گریپ‌فروت منبع بسیارغنی ویتامین "ث" و پتاسیم است که می‌تواند به عنوان یک دارو برای رفع مقدار غیرکافی ادرار ناشی از اختلالات قلبی، کلیوی و کبدی موثر باشد.

استاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: انواع سرخ و صورتی آن سرشار از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین "آ" تبدیل می‌سازد.

عمارت پرداز با اشاره به مزایای دَمکرده گل‌های گریپ‌فروت تاکید کرد: گل‌های گریپ‌فروت، خاصیت ضدتشنج و لرز دارد و دَم کرده آن را موقع تشنج، زکام و تب می‌نوشند.

انتهای پیام


5255709
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است