سیاسی 21:47 - 08 فروردین 1394
ظریف: به باور من پیشرفت کرده‌ایم... مشخص است که آلمان و فرانسه برای رسیدن به توافق کاملا جدی هستند.

مذاکرات سخت در ایستگاه لوزان/ به آخر بازی نزدیک می‌شویم

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وزیران خارجه آلمان و فرانسه روز جمعه، هشتم فروردین، وارد لوزان سوییس شدند تا به مذاکرات هسته‌ای با ایران بپیوندند. دیگر وزیران شش قدرت جهانی هم قرار است راهی آن شهر شوند.

 

 

همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران به لوزان سوئیس می‌رود.

 

 

دیدار دوجانبه محمدجواد ظریف و لوران فابیوس، وزرای خارجه ایران و فرانسه نیز برگزار شده و فابیوس در جمع خبرنگاران بر لزوم وجود شفافیت در سازوکار نظارت و کنترل بر برنامه هسته‌ای ایران در هر گونه توافق احتمالی تاکید کرد.

 

 

طبق گزارش منابع خبری، محمد جواد ظریف دیدار با وزرای خارجه آلمان و فرانسه را "عالی" توصیف کرد و گفت: «به باور من پیشرفت کرده‌ایم... مشخص است که آلمان و فرانسه برای رسیدن به توافق کاملا جدی هستند».

 

 

وزیر امور خارجه ایران افزود: «فکر می‌کنم بتوانیم به پیشرفت لازم برای حل تمام مسائل پیش رو برسیم و شروع به نوشتن متنی کنیم که تبدیل به توافق نهایی شود.»

 

 

شبکه خبری بی‌بی‌سی (BBC) می‌گوید که «همه نشانه‌ها در محل مذاکرات، حاکی از رسیدن به نوعی توافق است.»

 

این شبکه در گزارش عنوان کرد که «در صورت حصول توافق، قرار است امضای آن به درخواست ایران در شهر ژنو انجام شود که مقر سازمان ملل متحد است.»

 

 

فرانک اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان

 

 

در همین حال "فرانک اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان، روز شنبه اعلام کرد که مذاکره کنندگان هسته ای در لوزان سوئیس به پایان بازی رسیده اند.

 

طبق گزارش "خبرگزاری فرانسه"، اشتاین مایر برای شرکت در مذاکرات بین ایران و گروه پنج به علاوه یک صبح شنبه وارد این شهر شد.

 

 

به نوشته این خبرگزاری، وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "پس از ۱۰ یا تقریبا ۱۲ سال مذاکره با ایران، به پایان بازی رسیده‌ایم" اضافه کرده است: «گام های آخر برای دستیابی به توافق دشوار است ولی نسبت به نتیجه مذاکرات خوش بینیم.»

 

فرانک اشتاین مایر همچنین گفت: «جمع بندی موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای احتمالا به آرامش در خاورمیانه کمک خواهد کرد.»

 

 

از سوی دیگر، شبکه خبری "سی ان ان" نیز مدعی شده است که «در حالی که به سرعت به ضرب الاجل هسته ای نزدیک می شویم، ایران در خصوص برخی موارد پافشاری می کند و این روند پیشرفت را کند کرده است.»

 





سی‌ان‌ان به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش داده است که «ایران هنوز حاضر نشده در مورد مسائل کلیدی باج بدهد و این باعث بروز مانع در مذاکرات امروز شده است.»

 

 

ایران و آمریکا از چهارشنبه گذشته دور جدید مذاکرات هسته ای را آغاز کرده اند. بعد از ورود لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه،‌ قرار است وزیران خارجه روسیه، انگلیس و چین نیز در مذاکرات هسته ای شرکت کنند.

 

بنابر گزارش‌ها، فردا، یکشنبه ۲۹ مارس/ ۹ فروردین، نشستی میان وزیران امور خارجه ایران و کشورهای ۱+۵ برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

101

 


6108044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است