اجتماعی 11:01 - 28 خرداد 1398
عضو شورای شهر تهران انتقاد کرد
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از اعضای شورای شهر خواست که تحت تاثیر فشار گروهی خاص، نرخ عوارض ساختمانی را کم نکنند.

فشارهای گروه‌های خاص برای تعدیل عوارض ساختمانی

به گزارش ایسنا، بهاره آروین صبح امروز در جریان بررسی لایحه تعدیل عوارض ساختمانی در مخالفت با کلیات این لایحه از اعضای شورای شهر خواست که به این لایحه رأی مثبت ندهند و گفت: دلیل فوریت در تصویب این لایحه چیست؟ براساس قانون بعد از ۱۵ بهمن نباید عوارض جدید وضع شود و در این مدت سه ماه در سال جدید نیز برخی از شهروندان عوارض خود را پرداخت کردند، تکلیف آنها چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه ما نباید کاری کنیم که سیاست گذاری‌ها و مصوبات‌مان متزلزل شود، اظهار کرد: متأسفانه تجدید نظر در تبصره به دستاویزی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ما نباید سیاست‌های خود را تحت تأثیر فشار گروه‌های ذینفع تغییر دهیم، گفت: از نهادهایی نامه‌هایی می‌آید که اجرای مصوبه متوقف شود و این به نفع ۱۰ الی ۱۲ هزار نفر است و این گروه کوچک لابی گسترده دارند و چه منفعتی در این تجدید نظر در مصوبه عوارض وجود دارد.

وی با بیان اینکه می‌گویند این تعدیل عوارض در تبصره ۳ بودجه ۹۸ قید شده، گفت: قرار بود ضرایب براساس دفترچه محاسباتی واقعی شود، اما حالا دستاویزی شده که گروه‌های ذی نفع آن را کاهش دهند و چرا باید کوتاه بیایم در حالی که این لایحه اقناع کننده نیست و با اهداف شورای شهر پنجم منطبق نیست.

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: چرا می‌خواهید تحت تاثیر فشارها کوتاه بیایید و نباید شورای پنجم را شواریی کوتاه آمده در برابر گروه‌ها جلوه دهیم.

انتهای پیام


10152830
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است