بین‌الملل 20:01 - 01 فروردین 1396
وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس اطلاعات آلمان درباره کودتا، کاردار برلین در آنکارا را احضار کرد.

ترکیه کاردار آلمان را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس دستگاه اطلاعات آلمان علیه رئیس جمهور این کشور، کاردار آلمان را به وزارت خارجه احضار کرد.

وزارت خارجه ترکیه ضمن احضار کاردار آلمان در آنکارا، اعلام کرد که صدها عضو گروه تروریستی «فتح‌الله گولن» در آلمان حضور داشته و آزادانه فعالیت می‌کنند.

«برونو کال» رئیس دستگاه اطلاعات آلمان در مصاحبه‌ای با «اشپیگل» ضمن رد ادعای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه درخصوص اینکه «فتح‌الله گولن» اپوزسیون آمریکانشین در پس کودتا بوده، گفت وقایعی که پس از کودتا رخ دادند، وقایعی بودند که بدون وقوع کودتا نیز اتفاق می‌افتادند، اما کودتا بهانه‌ای مطلوب و دلخواه برای تسویه حساب سیاسی شد.

دولت ترکیه به بهانه مبارزه با عوامل کودتای نافرجام 15 جولای، از مرداد سال 95 وضعیت اضطراری در این کشور برقرار کرده و به سرکوب مخالفان و منتقدان پرداخته است. بگونه‌ای که نزدیک به 100 هزار نفر از مشاغل دولتی اخراج، بیش از 30 روزنامه، وبگاه و شبکه خبری توقیف و نزدیک به 35 هزار نفر بازداشت شدند.

آنکارا در هفته‌های اخیر شاهد تنش‌های وخیمی با کشورهای اروپایی مانند آلمان و هلند بر سر سخنرانی وزیرانش جهت جمع‌آوری رای «بله» برای رفراندوم تغییر قانون اساسی در جمع اتباع ترک در کشورهای مذکور است.

مخالفت دولت‌های اروپایی با برگزاری سخنرانی و تجمعات تبلیغاتی مقامات ترکیه در کشورهایشان برای جمع کردن رای مثبت به تغییر قانون اساسی در همه‌پرسی 27 فروردین، باعث عصبانیت بیش‌ازحد آنکارا شده بگونه‌ای که حتی اروپا را تهدید به تحریم می‌کنند.


8943465
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک روزنامه اسرائیلی نوشت: قبلا در طول جنگ کنونی علیه غزه «اعراب میانه رو» از اسرائیل خواستند، حماس را برای همیشه نابود کند، اما الان روشن شده که این امر، محال است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک روزنامه اسرائیلی نوشت، قبلا در طول جنگ کنونی علیه غزه «اعراب میانه رو» از اسرائیل خواستند، حماس را «برای همیشه» نابود کند، «اما الان روشن شده که این امر، محال است».
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان فلسطین در پایتخت انگلیس گرد هم آمده و خواستار پایان دادن به فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس دائمی در غزه شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی جنبش همبستگی با مردم غزه و اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا، حدود ۶۰۰ نفر حداقل در ۱۵ دانشگاه در بیش از یک هفته دستگیر شده اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ام فهد، ستاره عراقی شبکه اجتماعی «تیک تاک» روز جمعه به ضرب گلوله در بغداد، پایتخت این کشور کشته شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحلیل‌گران معتقد هستند گسترده‌تر شدن جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایات اسرائیل، می‌تواند به تغییر سیاست ایالات متحده در قبال این رژیم در دراز مدت کمک کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کرملین می‌گوید در ماه‌های اولیه جنگ اوکراین که مذاکرات صلح در حال برگزاری بود، نخست وزیر وقت انگلیس مانع شکل گرفتن توافق آتش‌بس شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به همراه مقامات منطقه‌ای این هفته در نشست مجمع جهانی اقتصاد حضور می‌یابند تا در خصوص آتش‌بس غزه گفتگو کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا، دانشگاه ایلینوی دانشجویان را تهدید کرد که اگر از حمایت از فلسطین دست بر ندارند، با بازداشت و تعلیق مواجه خواهند شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این جنگ ممکن است یک بار برای همیشه به بازگشت شهرک‌نشینان شمال پایان دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است