استانی 08:27 - 12 بهمن 1393
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر:
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ایام دهه فجر امسال 32 پروژه عمرانی بخش کشاورزی در شهرهای مختلف استان بوشهر افتتاح می‌شود.

32 پروژه در بخش کشاورزی استان بوشهر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد تقی منوچهری صبح امروز در مراسم آغاز برنامه‌های دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل 10 پروژه در حوزه تولیدات دامی، چهار پروژه در بخش آب و خاک، سه پروژه در زمینه بسته بندی و سردخانه رطب و سبزیجات منجمد است.

وی بیان کرد: همچنین 6 پروژه در بخش زراعت و باغبانی، یک پروژه در بخش پرورش میگو، یک پروژه در زمینه تولید میگوی عاری از بیماری خاص SPFT، یک پروژه در زمینه ساخت شناور قایق تحقیقاتی دریایی و 6 پروژه در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد:  برای اجرای 32 طرح بخش کشاورزی در بوشهر 267 هزار و 122 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

منوچهری بیان کرد: اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال 530 نفر را به طور مستقیم و زمینه تثبیت اشتغال 500 نفر را فراهم آورده است که این امر تاثیرات مثبتی برا اقتصاد روستایی و معیشت کشاورزان خواهد داشت.

وی در ارتباط با بخشی از سیمای کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: کل اراضی مستعد کشاورزی استان بوشهر 319 هزار هکتار معادل 13 درصد از کل مساحت استان بوشهر است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: کل تولیدات بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته بالغ بر یک هزار و 448 تن بوده است ضمن اینکه منابع طبیعی استان بوشهر نیز شامل 211 هزار هکتار جنگل، یک هزار و 263 هکتار مرتع، 331 هزار هکتار بیابان است.

منوچهری بیان داشت: در سال زراعی گذشته 199 هزار هکتار ار اراضی کشاورزی استان زیر کشت رفته است.


5746207
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است