اجتماعی 21:22 - 03 اردیبهشت 1396
۲ پسر جوان با انگیزه زورگیری از راننده خودروی اپتیما او را ربودند اما به پولی که او در کارت عابربانکش داشت قانع نشدند و وی را با خوراندن سیانور به قتل رساندند.

متهمان دیروز در دادگاه کیفری جزئیات این جنایت را شرح دادند و مدعی شدند از سر ناچاری دست به این زورگیری مرگبار زده‌اند.

روز 13 اسفند ‌ماه سال94 مأموران پلیس جسد مردی را درحالی‌که در صندوق عقب خودروی اپتیمای سفیدرنگش قرار داشت کشف کردند. با حضور اکیپ ویژه بررسی صحنه جرم در محل معلوم شد مرد جوان بر اثر خوردن قرص سیانور جان باخته است.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد 2پسر جوان با انگیزه سرقت صاحب اپتیما را به قتل رسانده‌اند. متهمان دستگیر شدند و اعتراف کردند قصد داشتند از مقتول زورگیری کنند اما باعث مرگ او شده‌اند. آنها در ادامه صحنه جنایت را بازسازی کردند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاکمه که صبح دیروز در شعبه هشتم به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی حشمت‌الله توکلی برگزار شد ابتدا نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و گفت: در این پرونده پرویز، 29ساله متهم است با همدستی دوستش نادر، 23ساله با انگیزه سرقت مردی را از پارکینگ خانه‌اش ربوده و با خوراندن قرص سیانور به قتل رسانده است.

در ادامه وکیل مدافع اولیای دم خواستار قصاص قاتل شد. سپس پرویز در دفاع از خودش گفت: من مهندس مکانیک هستم اما آنقدر اوضاع زندگی‌ام آشفته بود که دست به این کار زدم. یک شب یک خودروی اپتیمای سفیدرنگ توجه‌مان را جلب کرد. آن را تعقیب کردیم و خانه صاحبش را یاد گرفتیم.

شب حادثه جلوی در خانه مقتول منتظر بودیم تا او آمد. درحالی‌که هر دو چاقو داشتیم او را غافلگیر کردیم. ما کارت عابربانکش را می‌خواستیم و او هم 2کارت به ما داد و گفت 2میلون و 700هزار تومان موجودی 2کارتش است. اما ما باورمان نشد که او فقط همین قدر پول دارد. به همین دلیل نادر با یک تسمه پلاستیکی دست‌های او را بست و من پشت فرمان نشستم و جلوی یک خودپرداز رفتیم. او چهره من را دیده بود و ممکن بود به دردسر بیفتم. به همین دلیل 2قرص سیانور که همراهم بود به خوردش دادم و نادر هم به او آب داد. مطمئن بودم که صاحب اپتیما فوت شده است. به همین دلیل جسد او را داخل صندوق عقب گذاشتیم و ماشین را رها کردیم.

در ادامه این جلسه نادر گفت: من اتهام معاونت در قتل را قبول ندارم. پرویز خودش قرص را به مقتول داد و خودش هم به او آب داد و دقت می‌کرد که او حتما قرص‌ها را خورده باشد. چند روز بعد از این حادثه بود که پرویز تماس گرفت و گفت می‌خواهد به خارج از کشور فرار کند اما من گفتم همراهش نمی‌روم. دیگر از او خبر نداشتم تا اینکه از پلیس آگاهی با پدرم تماس گرفتند و من هم خودم را تسلیم کردم. در پایان این جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند.


9037484
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است