اقتصادی 13:10 - 16 اسفند 1399
طبق اعلام گمرک ایران ساعتی پیش سه مخزن سوخت در گمرک" ابو نصر فراهی" افغانستان دچار حریق شده است.

آتش سوزی مخازن سوخت در مرز ایران و افغانستان

به گزارش ایسنا،سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در این رابطه توضیح داد که حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز، سه مخزن سوخت  در گمرک" ابونصر فراهی" افغانستان طعمه حریق شد و از دقایق ابتدایی گمرک  و دستگاه های مستقر در مرز ماهیرود ایران با بازکردن درب های ورودی و پذیرش کامیون ها از سمت  افغانستان و ارسال چهار خودروی آتش نشانی به محل آتش سوزی، برای مهار آتش سوزی و ممانعت از گسترش حریق به کمک افغانستان آمده است.

وی افزود: کامیون های محوطه گمرکی ماهیرود  ایران هم، به سرعت تخلیه و به سمت مناطق  دورتر هدایت شدند و هم زمان، با باز شدن درب های مرزی، کامیون های مستقر در افغانستان نیز به سمت ماهیرود هدایت شدند.

به گفته لطیفی هر کدام از این مخازن ۱۲۰هزار لیتر گنجایش سوخت دارند و تاکنون سه محزن دچار حریق شده که با اعزام چهار تیم آتش نشانی از سمت کشورمان به گمرک "ابو نصر" افغانستان در مرحله اول جلوگیری از  گسترش آتش و سپس اطفای کامل حریق در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی گمرک ایران یادآور شد جابجایی کالاهای  کشورمان با افغانستان  به صورت ترانشیپ منت است  و با جابجایی کالا در گمرکات مرزی، کامیون های طرف مقابل برای ارسال کالا به مقاصد نهایی در افغانستان مبادرت می ورزند  و در خصوص سوخت نیز کالا در مخازن تخلیه و سپس در تانکرهای سوخت بارگیری می شود.

انتهای پیام


10979359
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی گفت: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل این میزان مازاد بر نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: استفاده از سهمیه سوخت ۵ هزار و ۷۵۸ تاکسی و ۹ هزار و ۱۱۵ وانت بار فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث محدود می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۱۰ اردیبهشت با کاهش ۳ هزار و ۷۳۷ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس مصوبه هیات وزیران مبلغ گواهی اسقاط خودرو‌های مونتاژی افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» خاندوزی در حاشیه نشست مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی گفت: مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی انجام شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یوسف‌خانی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی ماهانه حداکثر ۲۰۰ هزار تن مرغ مورد نیاز کشور است که بر این اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی کافی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند گفت: یک هزار و ۴۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در پرند که آماده تحویل است به دلیل عدم تامین زیرساخت آب و فاضلاب تحویل داده نشده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق در نظر گرفته شده که شامل خودرو و لوازم خانگی کم مصرف می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز صنایع دستی و فرش دستباف گفت: صادرات فرش دستبافت سال گذشته حدود ۴۰ میلیون دلار بود که این میزان نسبت به سال قبلش کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است