فرهنگی‌هنری 14:34 - 30 تیر 1398
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ملی حفظ جزء ۳۰، سال آینده تحصیلی نیز در مدارس ادامه می‌یابد.

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر  سراسر کشور پایان یافت

به گزارش ایسنا، محمدرضا مسیب‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر  سراسر کشور، اظهار کرد: امروز برگ زرین دیگری در سابقه ۳۷ ساله این مسابقات ثبت شد و با خدا عهد می‌بندیم تا سفیران عرصه فعالیت‌های قرآنی باشیم و زکات علم خود را با نشر معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) پرداخت کنیم .

وی محور تحول کشور را از فعالیت اثربخش آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش جمعیت حدود ۴۰ میلیون نفری را زیر پوشش دارد و فعالیت‌های دینی بسیار مهم است و اقداماتی همچون توانمندسازی نیروی انسانی، طرح‌های امام‌شناسی و مصباح‌الهدی به‌عنوان بهترین الگوهای سبک زندگی، حفظ آیات نورانی، پرداختن به مباحث صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و نیز برگزاری نمازهای جماعت، اهمیت کار حوزه قرآن، عترت و نماز را نشان می‌دهد .

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انسان در زندگی با انتخاب‌های متعددی روبه‌رو می‌شود، یادآور شد: شما دانش‌آموزان، اکنون فعالیت‌های دینی را انتخاب کردید و سرآمد آن شدید؛ مسابقه بهانه‌ای برای تلاش مضاعف در این عرصه الهی است .

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه طرح ملی حفظ جزء ۳۰ سال گذشته در آموزش و پرورش اجرا شد، خاطرنشان کرد: طرح ملی حفظ جزء ۳۰ سال آینده نیز در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود. همچنین سال آینده، استان گلستان میزبان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خواهد بود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این آیین با اشاره به ۹۴۷ دانش‌آموز  پسر و دختر شرکت کننده در مرحله کشوری، گفت: در رشته تفسیر ۱۸۷ نفر، در نهج‌البلاغه ۱۸۸ نفر، صحیفه سجادیه ۱۸۷ نفر، در احکام ۱۹۵ نفر و در رشته انشای نماز ۱۸۸ نفر حضور داشتند .

جعفر گنج‌خانلو  ادامه داد: این دانش‌آموزان یافته‌های پژوهشی خود را در حوزه قرآن، نماز و عترت به ۳۱ نفر از استادان و داوران ارائه کردند .

وی با اشاره به ویژگی‌های این دوره از مسابقات، ابراز کرد: ارتقای سطح کیفی رقابت‌های علمی و عملی و برنامه‌های جانبی آن، کاربست فناوری‌های نوین در آزمون کتبی مسابقات و نقد و راهنمایی توسط اساتید بلافاصله پس از ارائه دانش‌آموزان از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد بود .

انتهای پیام


10184088
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است