بین‌الملل 17:42 - 26 تیر 1396
یک مسئول سعودی از پیشنهاد صدام به پادشاه اسبق عربستان برای تقسیم کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس میان عراق و عربستان در جریان حمله به کویت خبر داد.

ماجرای پیشنهاد صدام به عربستان در جریان لشکر کشی به کویت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحیات، «سعود القحطانی» مشاور دفتر پادشاهی عربستان در حساب توئیتری خود نوشت: قطری ها نخستین کسانی بودند که متوجه شدند صدام پیشنهاد دسته بندی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به ملک فهد پادشاه اسبق عربستان ارائه داد به طوریکه قرار شد کویت به صدام داده شود و باقی کشورها به عربستان.

وی در ادامه افزود: جواب پادشاه وقت عربستان به این پیشنهاد چیزی بود که دیده شد نه چیزی که شنیده شد.قطر اصرار داشت تا نشست سران عرب برای بررسی لشکر کشی به کویت در این کشور برگزار شود و سران این کشورها به این دلیل که مسئولان قطری تهدید به تحریم نشست کرده بودند این پیشنهاد را پذیرفتند.در آن زمان مسئولان قطری تاکید کردند که تا مساله جزیره حوار حل نشود و بحرین اعلام نکند که این جزیره به قطر تعلق دارد مساله لشکر کشی به کویت بررسی نخواهد شد ملک فهد نیز بعدها حمد بن خلیفه را سرزنش کرد.این تاریخ عربستان است ای کوتوله ها و هرگز تحریف نخواهد شد دبیر خانه شورای همکاری خلیج فارس این ماجرای تاسف بار را ثبت کرده است کوتوله های قطری تاریخ آزاد سازی کویت را تحریف می کنند اما موضع تاریخی عربستان همچنان در این خصوص در ذهن ها باقی مانده است.

پیشتر رئیس هیات تحریریه روزنامه قطری العرب با حضور در شبکه الجزیره تاکید کرده بودکه ملک فهد می ترسید که بعد از کویت نوبت لشکر کشی عراق به عربستان شود که این سخنان خشم کابران شبکه های اجتماعی و این مسئول سعودی را برانگیخت.


9268934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است