اجتماعی 10:48 - 07 دی 1393
پلیس آگاهی ناجا گفت: تحقیقات باید محصولش را درماموریت ها نشان دهد؛چراکه تحقیقاتی که نتواند میزان آسیب ها را کاهش داده ونتواند سرعت را در عملیات افزایش دهد و کشف را در کوتاه مدت نتواند به صحنه حضور بیاورد ،تحقیقات کاربردی نیست.

رییس پلیس آگاهی ناجا: تحقیقات کاربردی باید در فعالیت های پلیس انجام شود

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا سردارمقیمی،رییس پلیس آگاهی ناجا گفت:یکی از موضوعاتی که در پلیس آگاهی ناجا باید به آن توجه داشته باشیم تحقیق و پژوهش است چون تحقیق مبنای کار در پلیس آگاهی است.

رییس پلیس آگاهی کشورهمچنین گفت: خروجی کار در پلیس آگاهی به نوعی خروجی تحقیقات است که نقش بی بدیل تحقق محور بودن مشخص می شود.

او با بیان اینکه تحقیقات زمانی تاثیرگذار است که تبدیل به آموزش شود،گفت:با استفاده از تحقیقات باید بتوان در کار عملیاتی از آن استفاده کرد،زیرا زیربنای تحقیقاتی در پلیس آگاهی بسیار قوی است.

سردار مقیمی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که منجر به تعالی و اقتدار پلیس آگاهی می شود،تحقیقات است ، گفت:تمامی امکانات خود را در بحث تحقیقات با فناوری روز و بالا بردن اطلاعات عمومی و مطالعه کارکنان باید بالا برد.

رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: هر چه کار تحقیقاتی مثمرثمرتر باشد زمان بین وقوع و کشف کمتر می شود،زیرابا تحقیقات دامنه زمان وقوع تا کشف را باید کوتاه و سعی کنیم آنچه را که در فناوری روز و فرآیندهایی که در دنیا به وجود می آید با تحقیقات بومی سازی و نهادینه کرده و دائما از فناوری روز استفاده کنیم.

سردار مقیمی ادامه داد:درتلاشیم هر کارآگاه یک محقق باشد؛تمام کارآگاهان در پلیس آگاهی محقق هستند؛چراکه در این غیر صورت ریسک پذیری و اقتدار را در بین کارآگاهان پایین آورده است .

او با اشاره به اینکه هر کارآگاه باید یک محقق باشد و هر محقق آنچه را که انجام می دهد به نگارش در بیاورد، گفت: بایدتجربه های سازمانی بین کارکنان به مشارکت گذاشته شده و به نوعی محقق باید کارهای ارزشمند را به اشتراک بگذارد که منجر به عدم تکرار تجربه ها شود که در این صورت باید حرکت رو به جلو شان را افزایش و تئوری ها را تبدیل به تمرین و روش جاریکرد و ضمن به روز بودن باید به عنوان تکنیک های کاری مورد استفاده قرار دهند.

او با بیان اینکه ارتقای کارکنان یک مجموعه منجر به تعالی سازمان می شود، گفت:اگر قرار باشد پلیس آگاهی را به عنوان یک سازمان متعالی به حساب آوریم در طول تاریخ گذشته آگاهی را به عنوان کشف علمی جرایم شناختیم و سنگ بنای کارآگاهی کشف های علمی بوده و در واقع در فضای فعلی به نوعی نیازمندی های مرتبط با ماموریت سازمان را از دل تحقیقات در می

آوریم .

رییس پلیس آگاهی کشور با اشاره به اینکه تشخیص هویت؛ویترین ناجاست،گفت:تحقیقات در کشف علمی جرم بسیار موثر بوده به طوری که از افراد نخبه و توانمند جامعه در جهت کشف علمی جرم به ویژه تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا استفاده کرده و در تلاشیم در سطح دنیا جزو برترین ها باشیم.

46232


5499051
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج بوده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جنوب و جنوب شرق آسیا طی هفته گذشته درگیر موج گرما بودند و دما در این مناطق تا ۴۵ درجه سانتیگراد نیز بالا رفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل دادگستری استان تهران به ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به منظور حفظ ایمنی مسافران، اعزام قطار‌های تندرو عصرگاهی در خط ۵ مترو از ایستگاه تهران به سمت ایستگاه گلشهر، امروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) انجام نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بوستان «بهشت مادران» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با هدف اهمیت و لزوم مشاور برای همه، مشاوره‌های انفرادی و گروهی همراه با کارگاه‌های آموزشی را با عنوان «روانشناسی خودمانی» برگزار می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متهمی که در خیابان گاندی زنی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهر گرگان دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران فراهم شده است که این امکان از اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها جلوگیری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور از تصویب مشخصات خودرو‌های برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است