ورزشی 03:16 - 08 فروردین 1396
بدون شک او را باید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان نامید. او سابقه حضور در دو دربی بزرگ اروپا را دارد و سه بار توانست عنوان بهترین بازیکن جهان را کسب کند.

رونالدو، پدیده برزیلی و نابغه فراموش‌نشدنی

به گزارش ایسنا، «رونالدو لوئیز نازاریو ده لیما» ملقب به رونالدو استعدادی ناب از فوتبال برزیل که برای نخستین بار لقب پدیده برای او به کار برده شد.

او را باید یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان دانست؛ بازیکنی که هم در دو تیم بزرگ اسپانیا بازی کرد و هم پیراهن دو رقیب سنتی فوتبال ایتالیا را بر تن کرد و درخشید. این ستاره برزیلی سه‌بار توانست توپ طلای فوتبال جهان را به دست آورد. او دو بار قهرمانی در جام جهانی را هم در کارنامه دارد و این نشان می‌دهد که او چه بازیکن بزرگی است.

نکته جالبی که درباره این ستاره سابق فوتبال برزیل وجود دارد این است که او در سن ۱۸ سالگی پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و در همان سال هم توانست به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود و نوید یک ستاره بزرگ را برای فوتبال برزیل دهد.

جام جهانی ۱۹۹۴ سکوی پرتاپی برای رونالدو بود. او مورد توجه تیم های بزرگ اروپایی قرار گرفت تا اینکه به پیشنهاد روماریو آیندهوون هلند را انتخاب کرد و راهی لیگ هلند شد. او با رقم ۹۹/۵ میلیون مارک که در آن زمان یک رکورد در بین تیم های بزریلی بود راهی آیندهوون شد و این به خوبی نشان می داد که او بازیکن بزرگی خواهد شد.

رونالدو خیلی سریع در فوتبال هلند توانایی های خود را ثابت کرد. او در ۵۷ بازی که با پیراهن آیندهوون به میدان رفت توانست ۵۴ گل به ثمر رساند و درخشش او باعث شد تا بارسلونا خیلی سریع دست به کار شود و او را در ازای ۳۰ میلیون جذب کند اما تنها یک فصل در آبی-اناریها بازی کرد و با وجود درخشش در این تیم راهی رقابت های سری A  شد.

این ستاره سرشناس برزیلی در فصل ۱۹۹۸/۱۹۹۷ پیراهن اینتر را بر تن کرد به این امید که نرآتزوری ها را به قدرت نخست فوتبال ایتالیا تبدیل کند. او در همان فصل نخست نایب قهرمانی در رقابت های سری A و قهرمانی در لیگ اروپا را به دست آورد تا خرید خوبی برای این تیم ایتالیایی لقب گیرد.

روزهای کابوس وار رونالدو خیلی سریع در اینتر شروع شد و آسیب دیدگی های وحشتناکی که داشت باعث شد تا بازیهای زیادی را از دست دهد و در نهایت هم تصمیم به جدایی گیرد.

با وجود آنکه رونالدو در اینتر روزهای کابوس واری را پشت سر گذاشت اما درخشش در جام جهانی ۲۰۰۲ و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن و گلزن باعث شد تا رئال مادرید او را جذب کند. اولین فصل حضور در رئال بسیار موفقیت‌آمیز بود. او در همان سال با رئال قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد و به علاوه بازهم به عنوان مرد سال اروپا و جهان انتخاب شد.

رونالدو ۵ سال پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد و توانست در ۱۲۷ بازی ۸۵ گل به ثمر رساند و آمار بسیار خوبی از خود به جای گذارد.

او در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت که به فوتبال ایتالیا برگردد اما این بار نه پیراهن اینتر بلکه تصمیم گرفت که پیراهن میلان را بر تن کند تا خشم هواداران تیم سابق خود را برانگیزد.

رونالدو با وجود آنکه با پیراهن میلان به اینتر گلزنی کرد اما تنها یک فصل پیراهن روسونری را بر تن کرد و در ۲۰ بازی توانست تنها ۹ گل به ثمر رساند تا بعد از یک ماجراجویی بزرگ به فوتبال برزیلی برگردد و بار دیگر پیراهن کورینتیانس را بر تن کند.

او از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ در کورینتیانس بازی کرد و توانست در ۳۱ بازی ۱۸ گل به ثمر رساند تا اینکه در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

این ستاره فراموش نشدنی فوتبال برزیل تنها بازیکنی است که در دو دربی بزرگ جهان با پیراهن هر چهار تیم بازی کرده است او در الکلاسیکو با پیراهن بارسلونا بازی کرد و با قوهای سپید هم به بارسلونا گل زد. رونالدو در اینتر به میلان گل زد و برای میلانی ها در مقابل اینتر نیز گل زده است.

انتهای پیام


8952759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: برند معنوی قابل عرضه در هیچ بورسی نیست، اما متاسفانه این برند را فروختند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام ۷ بازی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس به مصاف آلومینیوم می‌رود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است