استانی 22:07 - 19 مهر 1397

۴۰ درصد صادرات خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگارمهر، علی رسولیان بعدازظهر پنج شنبه در کنگره ملی گیاهان دارویی اظهار کرد: حدود ۲ میلیارد دلار صادرات استان در سال است که ۴۰درصداز حجم این صادرات متعلق به بخش کشاورزی از جمله زعفران و گیاهان دارویی است که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالا و قابل توجه استان در این حوزه است. 

وی افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان ۲۰ هزار هکتار است و حجم تولیدات خوبی هم از این محل حاصل می شود که بیانگر پتانسیل استان و قابلیت بالای توسعه و بهره برداری این بخش است. 

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تولید و صادرات گیاهان دارویی مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید صادراتی درون زا و متکی به مزیت های کشور و استان است. 

رسولیان گفت: در این راستا برنامه ریزی ها در استان برای استفاده حداکثری از گیاهان دارویی در مباحث سلامت و درمان، فرصت های اقتصادی و توسعه صادرات آن با ورود محصولات به بازارهای بین المللی در حال انجام است. 

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و ضرورت تمرکز بر محصولات سازگار با این شرایط گیاهان دارویی در مناطق مرزی و تولید محصولات متنوع و منحصر به فرد، خراسان رضوی می تواند زمینه اشتغالزایی مناسب را در حوزه تولید و فرآوری ایجاد کرد. 

رسولیان تاکید کرد: درسال جاری با تشکیل کمیته گیاهان دارویی ذیل کارگروه تخصصی اقتصاد و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی درصدد توسعه اقتصادی گیاهان دارویی خراسان رضوی هستیم. 

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد : تاکنون ٧٩ طرح با ٢٣٩ اشتغال جدید و حدود ۵ میلیارد تومان در حوزه طرح های اشتغالزایی گیاهان دارویی و زعفران ارائه شده است.


9940776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است