اجتماعی 11:06 - 28 مهر 1393
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده یک انبار و کارگاه تریکوبافی در خیابان ظهیرالاسلام خبر داد.

آتش‌سوزی گسترده در ظهیرالاسلام

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزییات این خبر گفت: ساعت 7:09 صبح امروز حادثه آتش‌سوزی به آدرس خیابان ظهیرالاسلام به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام کردند.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل اظهار کرد: محل حادثه یک ساختمان دو طبقه بود که طبقه اول آن به محلی برای انبار کاغذ و طبقه دوم آن نیز به محلی برای انبار پوشاک و کارگاه تریکوبافی تبدیل شده بود.

ملکی با بیان اینکه حریق در طبقه دوم این ساختمان که حدود 120 متر مربع مساحت داشت، رخ داده بود، اظهار کرد: شعله‌های آتش درحال سرایت به طبقه اول بود که آتش‌نشانان با اقدامات خود مانع از پیشروی آتش شده و اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران با اشاره به محفوظ شدن یک کارگر در میان شعله‌های آتش، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان هنگام اطفای حریق متوجه شدند که در کارگاه از بیرون قفل شده که پس از باز کردن در کمال تعجب با یک کارگر روبه‌رو شدند که به منظور کار در شیفت شب در این ساختمان حاضر بود و امکان باز کردن در را نداشت.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان این فرد را در حالی که آسیب چندانی ندیده بود خارج کردند، افزود: همزمان اطفای حریق نیز ادامه یافت و عوامل آتش‌نشانی پس از مدتی موفق به مهار و اطفای کامل حریق در این انبار تریکو شدند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشنان آتش‌نشانان بررسی و اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از ایمنی محل، در ساعت 9:30 به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع این حادثه گفت: در جریان این حادثه کارگر که از مرگ حتمی نجات داده شده بود به دلیل قفل شدن در از بیرون امکان نجات خود را نداشت، بنابراین توصیه می‌شود کارفرمایان از چنین اقداماتی جدا پرهیز کنند کما اینکه در گذشته نیز چنین اقداماتی رخ داده و منجر به مرگ کارگران شده است.

انتهای پیام


4990707
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است