بین‌الملل 08:40 - 30 فروردین 1393
پس از توافقات ژنو صورت گرفت
وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در جریان گفت‌وگوی تلفنی دیگری با تاکید بر لزوم اجرای توافقات نشست 4جانبه در ژنو، توافق کردند که تا حل و فصل کامل بحران سیاسی در اوکراین به تماس‌ها و همکاری مشترک خود ادامه دهند.

ادامه تماس‌های لاوروف و کری برای عادی سازی اوضاع در اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات تلفنی شب گذشته با "جان کری" همتای آمریکایی خود بر لزوم اجرای فوری و کامل توافقات ژنو از سوی مقامات اوکراینی تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب یادآور شد که توافقات ژنو شامل خودداری از اقدامات خشونت آمیز و آغاز گفت‌وگوهای ملی برای اصلاح قانون اساسی اوکراین با مشارکت همه مناطق و همه نیروهای سیاسی در این کشور است.

بر اساس این اطلاعات، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا همچنین توافق کردند تا عادی سازی اوضاع در اوکراین به تماس‌های خود ادامه دهند.

این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکارعمل طرف آمریکایی صورت گرفت.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 17 آوریل (پنجشنبه 28 فروردین) نشست 4جانبه ای بین وزرای امور خارجه روسیه، اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفت که در پایان بیانیه همه جانبه‌ای در مورد حل و فصل بحران سیاسی در اوکراین مورد تایید همه طرفین قرار گرفت.

اساس این بیانیه مبتنی بر توافق طرفین در این باره است که همه طرفین مناقشه در اوکراین باید از هر نوع خشونت، ارعاب و اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند. ضمن اینکه شرکت کنندگان در نشست 4جانبه هر نوع اقدام جدایی طلبانه، نژادپرستی و یا عدم تحمل مذهبی، از جمله ضدیهودیت در اوکراین را محکوم کردند. به رغم استقبال همه طرف های درگیر در بحران اوکراین، به دلیل نبود یک چارچوب مشخص زمانی برای اجرای این توافق در کنار خط و نشان هایی که مقامات آمریکا و روسیه پس از این توافق علیه یکدیگر کشیدند، عده  ای از کارشناسان امی زیادی به نتیجه بخش بودن آن ندارند. اوباما، رئیس جمهور  آمریکا ساعاتی پس از این توافق تصریح کرد، اعتمادی به آن نیست!

انتهای پیام/آ.ک.ج


3514558
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است