گوناگون 08:49 - 12 مرداد 1394
جراحان بیمارستان بوستون از شبیه سازی و مدل سازی سه بعدی برای جراحی کودکان کمک می گیرند.

صراط: جراحان در بیمارستان کودک شهر بوستون از سال گذشته برای جراحی کودکان ابتدا یک کپی سه بعدی از عضو آسیب دیده ساخته و قبل از عمل آن را مورد بررسی قرار داده اند، تا در زمان جراحی آمادگی و آشنایی بیشتری برای انجام عمل داشته باشند. تا به امروز این تکنیک به نجات جان 4 کودک از سن 2 ماه تا 16 سال که از نارسایی رگ های مغزی رنج می بردند کمک کرده است.



نجات جان کودکان با پرینتر سه‌بعدی+عکس



دکتر ادوارد اسمیت که یکی از جراحان مغز و اعصاب این بیمارستان است، اعلام کرد:جراحی کودکی که رگ مغزی او دارای نارسایی است بسیار پیچیده و خطرناک خواهد بود. آنها با استفاده از پرینت سه بعدی و رزین های مصنوعی رگ آسیب دیده و دیگر اجزای نزدیک به آن را شبیه سازی کردند. این کار قابلیت بررسی بیشتر را قبل از عمل به آن ها داد و از پیچیدگی کار در حین عمل جراحی کاست.



دکتر اسمیت اعلام کرد: مدل سه بعدی قابلیت بررسی اجزا را از زوایای مختلف به آن ها داد و آن ها توانستند عمل جراحی شبیه سازی شده را با ابزار واقعی قبل عمل اصلی تجربه و نتیجه عمل را مشاهده کنند.



این سیستم به ویژه برای سه نفر از بیماران مورد استفاده خاص و ضروری قرار گرفت، چرا که با توجه به نوع بیماری آن ها جراح نیاز به بریدن رگ های خونی با بالاترین سرعت ممکن و به ترتیبی خاص داشت.خوشبختانه با استفاده از این شیوه جراحان توانستند با آمادگی کامل وارد عمل شده و زمان هر عمل را 30 دقیقه کاهش دهند و همچنین عمل جراحی موفقیت آمیزی را پشت سر گذارند.


6849660
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است