بین‌الملل 10:52 - 03 اسفند 1395
به دنبال حملات خمپاره ای پاکستان؛
مقامات ولایت ننگرهار افغانستان اعلام کردند که نظامیان این ولایت به دنبال حملات خمپاره ای پاکستان به حالت آماده باش درآمده اند.

نظامیان ولایت «ننگرهار» افغانستان به حالت آماده باش درآمدند

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «افق»، «عطاالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار افغانستان به رسانه ها گفت که نظامیان این کشور در مرزهای ننگرهار مستقر و به حالت آماده باش درآمده اند و به محض اینکه دستوری دریافت کنند برای انجام هر اقدامی در پاسخ به پاکستان آماده هستند.

به گفته خوگیانی، مذاکرات بین دولت کابل و مقامات اسلام آباد جریان دارد و احتمال آن می رود که مرزهای پاکستان امروز به روی مردم بازگردد، اما در صورتی که این گفتگو ها نتیجه ندهد آنها دست به اقدام مشابه خواهند زد.

 این درحالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان اعلام کرد که تشدید حضور نیروهای نظامی پاکستان در خطوط مرزی مشترک با افغانستان برای جلوگیری از تحرکات گروه های تروریستی و مبارزه مشترک با تروریسم است.

وی افزود که به نیروهای امنیتی پاکستان دستور داده شده است تا همکاری نزدیک و موثری را با نیروهای امنیتی افغانستان برای جلوگیری از فعالیت های تروریستی انجام دهند.

این اظهارات رییس ستاد ارتش پاکستان در حالی صورت میگیرد که در دو طرف مرز افغانستان و پاکستان وضعیت در حالت فوق العاده امنیتی در آمده است و مرزهای پاکستان نیز به روی مسافران و تاجران افغانستان بسته است.

لازم به ذکر است که پس از حمله انتحاری در زیارتگاه «قلندر لعل شهباز» واقع در ایالت «سند» پاکستان که منجر به کشته شدن بیش از ۸۰ نفر و زخمی شدن ۳۴۰ نفر شد، اسلام آباد با متهم دانستن کابل در این حمله، از چند شب گذشته حملات خمپاره ای را به خاک افغانستان انجام داده است.

اسلام آباد همچنین گذرگاه مرزی «تورخم» را به روی اتباع افغانستانی بست و مجوز شلیک به اتباع این کشور که به صورت غیر قانونی قصد عبور از این گذرگاه را دارند، نیز صادر کرد.

این اقدامات پاکستان با واکنش های مقامات افغانستان روبه رو شد و این مقامات اعلام کردند که اگر برای متوقف کردن حملات پاکستان از طریق مذاکرات به نتیجه نرسند، دست به اقدام متقابل خواهند زد.


8837149
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است