سیاسی 07:59 - 26 شهریور 1393
تهران - ایرنا – نخستین دیدار ایران و گروه 1+5 در نیویورک، افتتاح حوزه علمیه در انگلیس، زلزله در چند نقطه کشور، تاکید بان کی مون بر نقش ایران، بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی، قطع ارتباط ترکیه با دو موسسه اعتبار سنجی «مودیز» و «فیچ»، بازداشت 22 مامور پلیس در برزیل، رای اعتماد مجلس به نخست وزیر جدید فرانسه و کشته شدن فرمانده نظامی داعش در نینوا از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا، عناوین داخلی برگزیده از ساعت 20 شامگاه سه شنبه تا هشت امروز چهارشنبه به شرح زیر است:



تهران – وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی گفت: نخستین مرحله از دیدارهای ایران و گروه 1+5 در قالب هفتمین دور از مذاکرات هسته ای از ظهر امروز و با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز می شود.



لندن - حوزه علمیه انگلیس با حضور شماری از روحانیون وعلمای مقیم این کشور در کالج اسلامی لندن گشایش یافت و سال تحصیلی جدید را آغاز کرد.



تهران - طبس در استان خراسان جنوبی در شرق کشور و سومار در استان کرمانشاه در غرب ایران بامداد چهارشنبه شاهد وقوع زمین لرزه هایی خفیف بود.



تهران - رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه آمار تلفات سوانح جاده ای در طول یکسال گذشته 10 هزار نفر کاهش یافته است، خواستار یکپارچگی امر امداد و نجات در جاده های کشور شد.



نیویورک- دبیرکل سازمان ملل با اشاره به این که بارها بر اهمیت ایران در منطقه خلیج فارس تاکید کرده است، گفت: ایران می تواند در حل بحران های منطقه ای از جمله عراق، سوریه و یمن نقَش موثر و سازنده ای ایفا کند.



بلگراد-ایرنا- شهردار شهر ولیکو گرادیشته صربستان روز سه شنبه در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان ضمن اشاره به اینکه ایران بیشترین مراکز تاریخی و جهانگردی در جهان را دارد، گفت: ایران در آینده نزدیک به مکانی برای گردشگران صربستانی تبدیل می شود.



تهران - تیم ملی کشتی فرنگی ایران که برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را در پنجاه و ششمین دوره رقابت های جهانی (سال 2014 ازبکستان) کسب کرد، در آخرین دقایق امروز (سه شنبه) به کشور بازگشت.



تهران - مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع یک زلزله 2/4 ریشتری در مقیاس امواج درونی زمین، شامگاه سه شنبه حوالی سیرچ در استان کرمان خبر داد.



تهران - مصوبه جدید دولت در خصوص واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی ابلاغ شد.



یزد - معاون محیط طبیعی مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد گفت: 12 گونه جانوری این استان در معرض انقراض و نابودی قرار دارند.



** عنوانین برگزیده خارجی نیز به شرح زیر است:



تهران- رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش ارتباط خود را با دو موسسه اعتبار سنجی «مودیز» و «فیچ» قطع خواهد کرد زیرا به گفته وی این دو موسسه درباره اوضاع داخلی ترکیه اعلام نظرهایی می کنند که دارای بار سیاسی است.



مادرید- مقامات برزیلی اعلام کردند 22 مامور پلیس در شهر ریو دو ژانیرو به اتهام اخذ رشوه از مغازه داران و شرکت های منطقه بانگو در غرب این شهر بازداشت شده اند.



مسکو-ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: اجازه احیای توانمندی هسته ای نظامی اوکراین را نخواهیم داد.



لندن – وزیر بازرگانی، نوآوری و مهارت های انگلیس روز سه شنبه با اشاره به تهدیدات سایبری خصوصا علیه شرکت های کوچک و متوسط انگلیسی گفت این کشور 4 میلیون پوند (6 میلیون و 500 هزار دلار) به منظور مقابله با این تهدیدات اختصاص داده است.



نیویورک – صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارشی ضمن اشاره به افزایش محسوس مرگ و میر نوزادان از سال 1990 تا کنون، اعلام کرده است که طبق آخرین آمار ها، سالانه یک میلیون نوزاد پیش از دیدن دومین روز حیات خود از دنیا می روند.



تهران - مانوئل والس نخست وزیر فرانسه روز سه شنبه در مقابل نمایندگان مجلس این کشور رای اعتماد گرفت، اما آرا نشان از تداوم انتقاد از سیاست های وی دارد.



نیویورک- سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل بار دیگر خواستار تشکیل یک کمیته بی طرف از سوی دولت یمن به منظور تحقیق در مورد کشتار معترضان به دست پلیس شد.



تهران - مسئول عملیات بشر دوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای مقابله با بیماری ابولا در شرق آفریقا بیش از یک میلیارد دلار بودجه نیاز است.



تهران- منابع خبری از کشته شدن فرمانده نظامی گروه تروریستی داعش در استان نینوا در عملیات ارتش این کشور علیه تروریست ها خبر دادند.



تهران - وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که با وخیم تر شدن اوضاع در کریمه و افزایش نیروهای خارجی نزدیک مرز روسیه، مسکو تصمیم دارد نیروهای نظامی خود را در این منطقه تقویت کند.



دهلی نو - هند و پاکستان به رغم تنش های سیاسی و نظامی در روابط ، سرانجام با یکدیگر در مورد نحوه قیمت گذاری خرید و فروش گاز طبیعی به توافق رسیدند.



رم - اتحادیه کاری Fisac-Cgil در گزارشی با عنوان حقوق های فقیرانه اعلام کرد که یک کارمند در ایتالیا باید بطور متوسط بیش از دو قرن ونیم کار کند تا به درآمد معادل یک سال یک مدیر ارشد برسد.



شبس (2) 1346 **1547

انتهای پیام /*


4742600
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علیزاده گفت: معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور را ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف گسترش فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری و انفاق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، زودتر به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تهران دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزارت دفاع گفت: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است