استانی 11:23 - 03 مرداد 1393
فارس گزارش می‌دهد
مردم سرزمین سردار بزرگ میرزا کوچک‌خان جنگلی در روز همدلی خروشیدند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست را در آسمان گیلان طنین‌انداز کردند.

خروش فرزندان سردار جنگل در راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس فرا رسیده، روزی که دنیا شاهد غرش خروشان ملتی آزاده و مسلمان در حمایت از قدس شریف و زن، مرد و کودکان مظلوم و بی‌پناهی که پناهی جز خدا ندارند، شده است.

گاهی خواب روزه‌دار عبادت نیست مانند امروز که باید در راهپیمایی روز قدس بیدار باشیم و با حضور پرشور خود مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست را با تمام وجود فریاد بزنیم.

غزه در آتش و خون و در سکوت وحشتناک مجامع بین‌المللی و برخی کشورهای اسلامی می‌سوزد و سلام بر قدس؛ روح زنده هزاران فلسطینی خفته به خاک که زیر چکمه‌های ددمنشانه صهیونیست غاصب و خونخوار مانند کوه استوار است.

ریشه درخت غصبی صهیونیست با همت مقاومت و حمایت ملت مسلمان دنیا از بین می‌رود و گیلان امروز مانند دیگر نقاط کشور شاهد خروشان فرزندان سردار بزرگ میرزا کوچک است که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست را در آسمان گیلان طنین‌انداز کردند.

*دفاع از فلسطین دفاع از حیثیت اسلام است

شهردار لیسار درباره حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: آزادسازی قدس و سرزمین فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی آرزوی هر مسلمانی است.

محمد باباخانی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان حامی مسلمانان جهان خود را متعهد به پاسداشت روز قدس برای نیل به این آرزوی دیرینه می‌داند.

وی با اشاره به اهمیت فلسطین و قدس در اسلام به عنوان محل عروج پیامبر اسلام (ص) در شب معراج گفت: دفاع از سرزمین فلسطین دفاع از حیثیت اسلام است.

شهردار لیسار دفاع از آزادی خواهی و پشتیبانی از محرومان برای گسترش عدالت در جهان را یکی از آرمان‌های والای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: ملت مسلمان ایران با حضور در عرصه‌های مختلف حمایت خود را از برادران و خواهران مسلمان خود به اثبات رسانده‌اند.

وی روز قدس را یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: این روز به عنوان نماد اتحاد مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و سمبل مبارزه با تروریسم و صهیونیسم جهانی است.

باباخانی تصریح کرد: در حقیقت برگزارکننده اصلی راهپیمایی روز جهانی قدس مردم آزاده ایران اسلامی هستند و آزادیخواهان سراسر جهان نیز به پیروی از ملت ایران این روز را تبدیل به اعلام تنفر از غاصبان قدس عزیز می‌کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس متعلق به یک جریان و گروه نیست، خاطرنشان کرد: در این روز همه ملت ایران حمایت خود را از مظلومان فلسطین اعلام می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون روز جهانی قدس مرز‌ها را درنوردیده و فرهنگ استکبار ستیزی از ایران اسلامی به تمام جهان صادر شده است.

وی با بیان اینکه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه لیسار تالش همگام با دیگر مردم کشور در راهپیمایی روز قدس حضوری باشکوه یافتند، متذکر شد: امروز روح آزادی‌خواهی مردم به نمایش گذاشته شده است.

*دفاع از مردم فلسطین یکپارچگی جهان اسلام در مقابله با تهاجم استکبار را تضمین می‌کند

شهردار اسالم نیز اظهار کرد: امروز صحنه قدرت مسلمانان که بدون تردید به واسطه وحدت و اتحادشان و پیروی از آموزه‌های اسلامی به وجود آمده، به نمایش گذاشته شده است.

جهانگیر شیلاتی افزود: امروز خروش مردم نشان داده است که مردم مسلمان ایران با فرهنگ صبر، استقامت و ایثار و شهادت آشنا هستند و توطئه‌های دشمن کوچک‌ترین رعب و وحشتی در آنها به وجود نمی‌آورد.

وی تصریح کرد: دفاع از مردم فلسطین یکپارچگی جهان اسلام را در مقابله با تهاجم استکبار علیه بیداری اسلامی و جوامع اسلامی تضمین کند.

شهردار اسالم با بیان اینکه این روز ضرورت وحدت و انسجام مسلمانان در برابر مستکبران و زورگویان جهان است، خاطرنشان کرد: اکنون دشمنان در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین کشورهای اسلامی و عربی هستند و بزرگداشت روز قدس می‌تواند بیانگر وحدت مسلمین در سطح جهان باشد.

وی حضور شهروندان اسالمی در راهپیمایی روز جهانی قدس را باشکوه خواند و خاطرنشان کرد: با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت قاطع خود را از ندای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی تمام ستمدیدگان جهان از جمله مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

*بیداری و همبستگی مسلمانان به رخ جهان کشیده شد

شهردار حویق تالش نیز مقابله مستضعفان با مستکبران عالم را از مهم‌ترین پیام‌های روز جهانی قدس عنوان کرد و گفت: این پیامد بیداری مسلمانان جهان را به دنبال دارد.

اعتصام جهانی ایجاد حس خودباوری و توان مقابله با ظلم و ستم، تعیین سرنوشت ملت‌های محروم و مستضعف عالم و ایجاد اتحاد و وحدت مسلمانان جهان را از جمله پیامدهای روز قدس برشمرد.

وی افزود: روز قدس مبدأ بیداری و همبستگی مسلمانان جهان قلمداد می‌شود و مردم مسلمان و آزادی‌خواه منطقه و ایران اسلامی‌ در این روز با حضور خود قدرت و اقتدار جهان اسلام را به نمایش گذاشتند.

شهردار حویق خاطرنشان کرد: امروز مردم حویق با حضور گسترده خود بار دیگر اوج وفاداری خود را به انتفاضه و همدردی با مردم ستمدیده فلسطین در انظار جهانیان را به تصویر کشیدند.

*راهپیمایی روز قدس تحکیم بخش وحدت مسلمانان است

امام جمعه رودسر نیز گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین و وحدت بخش بین مسلمان است.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی، با اشاره به فرا رسیدن روز قدس اظهار کرد: موضوع قدس و جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین به  عنوان یک موضوع بشردوستانه در مجامع بین‌المللی مطرح است.

وی افزود: انگلیس پس از جنگ جهانی دوم برای اینکه ردپای خود را در خاورمیانه محکم‌تر کند این جریان شوم را به راه انداخته است.

امام جمعه رودسر تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ملت فلسطین با الگوپذیری از مردم ایران انتفاضه های مختلفی را آغاز کرد و بار دیگر روحیه مقاومت در مردم فلسطین دمیده شد.

وی با اشاره به اینکه مجامع بین‌المللی به عنوان مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین در حالت کما و سکوت محض است، خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس صدای مظلومانه مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم.

دستجردی حضور حماسی مردم در روز قدس را به معنای حمایت از مظلومان فلسطین و فرصتی مناسب برای همبستگی و وحدت بین مسلمانان برای رهایی از مستکبران دانست.

*سکوت سازمان‌های حقوق بشر موجب رسوایی آنها نزد افکار عمومی جهان می‌شود

دبیر شاخه سازمان دانشجویی گیلان نیز با انتقاد از سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به کشتار مردم بی‌دفاع غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سکوت سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر به معنای تایید جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه بوده و موجب رسوایی آنها نزد افکار عمومی جهان می‌شود.

محمد موسوی به سخنان امام راحل اشاره کرد و افزود: ایشان درباره روز قدس فرمودند روز قدس تنها روز فلسطین نیست، روز اسلام و حکومت اسلامی است، روزی که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشور‌ها بیرق آن برافراشته شود، روزی که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند و من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) می‌دانم و روزی است که باید تمام قوای خودمان را مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بهانه تسهیل سقوط این رژیم خواهد بود، گفت: این فاجعه بزرگی است که ملتی را ابتدا با محاصره همه جانبه محکوم به مرگ تدریجی کنند و وقتی مقاومت آنها را در دفاع از حق حیات خود بینند از فرط عصبانیت با بمب‌های مرگ‌آور، کودکان را در آغوش پدران و مادران به خاک و خون بکشند.

این مسئول ددمنشی صهیونیست را نشانه عجز و استیصال دانست و تصریح کرد: روز قدس یادآور این موضوع است که رژیم صهیونیستی دشمن نخست جهان اسلام و فلسطین مهم‌ترین مسئله مسلمانان است.

وی مشارکت در راهپیمایی روز قدس امسال را به خاطر همین مسئله دانست و این حضور را حمایت از مردم بی‌دفاع غزه و تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل عنوان کرد.

*حمایت از حریم قدس بر مردم مسلمان واجب است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز اظهار کرد: روز قدس متعلق به اسلام و مسلمانان است و دفاع از حریم اسلام بر همه آحاد مردم مسلمان واجب است.

احمد اسماعیلی افزود: زن و مرد فلسطینی را برادر و خواهر خود و کشور فلسطین را میعادگاه عشق الهی و متعلق به همه مسلمانان می‌دانیم و به فرمایش امام راحل اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

وی گفت: امروز پس از شش دهه از تاسیس رژیم ملحد صهیونیست و تلاش‌های تسری‌جویانه این رژیم مفهوم غده سرطانی را بیش از هر زمان دیگر در خاورمیانه گسترش می‌دهد تا شاید بتواند به اندیشه کج‌فکران و پست‌اندیشان غربی و امپریالیستی جامه عمل بپوشاند.

به گفته این مسئول، آمریکا و صهیونیست قصد دارند با کشتار داخلی و سرکوب‌گری و تجاوز به حریم کشورهای اسلامی لبنان و سوریه و مصر و... بتواند حکم ژاندارم منطقه را در حفظ منافع جهان‌خواران دریافت کنند.

وی با تصریح بر اینکه بیش از هر زمان حمایت و پشتیبانی همه جانبه از قدس شریف و دفاع از انتفاضه و قیام مردم مستحق و مظلوم فلسطین که از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی محروم هستند، احساس می‌شود، یادآور شد: ندای دادخواهی و حق‌طلبی آوارگان بی‌سرپناه و محرومان زندانی و دربند فلسطینی مکرر به گوش می‌رسد.

اسماعیلی حضور خانواده‌های معظم و دلسوخته شاهد و ایثارگران گیلان در راهپیمایی روز قدس را پرشکوه و دشمن‌شکن خواند و خاطرنشان کرد: مردم امروز با ندای الله‌اکبر قاطع و مستحکم از قدس عزیز و ملت قهرمان فلسطین دفاع کردند.

*بیرون راندن رژیم سفاک صهیونیست وظیفه مسلمانان است

بخشدار کرگانرود نیز اظهار کرد: امروز خروش مردم آزاده دنیا در دفاع از ملت مظلوم فلسطین در قاموس انقلاب اسلامی ایران از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

داود قوی‌پنجه افزود: مردم امروز با حضور در صحنه نشان دادند که به خواست دشمنان توجهی ندارند و تنها خود قادرند سرنوشتی را رقم بزنند.

بخشدار کرگانرود افزود: قدس شریف متعلق به همه ستمدیدگان و آزادی‌خواهان جهان است و تمام آزاداندیشان و حق‌طلبان جهان در پایبندی و بزرگداشت آن مسئول هستند.

وی حضور امروز مردم را هوشیارانه و یکپارچه خواند و تصریح کرد: این حضور خط بطلانی بر القائات تفرقه‌افکنانه کشانده و اثبات می‌کند که این روز، مظهر وحدت ملت ایران خواهد بود.

قوی‌پنجه، با بیان اینکه امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس، حمایت از قدس و فلسطین را در طول تاریخ جاودان کرد، یادآور شد: مسجد الاقصی تنها متعلق به فلسطینی‌ها نیست، بلکه نخستین قبله‌گاه و سومین حرم شریف امت اسلامی بوده و مهم‌ترین وظیفه مسلمانان باید بیرون راندن اشغالگران از بلاد اسلامی است.

*رژیم صهیونیست جز زبان مقاومت زبانی دیگر را نمی‌فهمد

رئیس مجمع بسیج آستارا نیز با تاکید بر سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: ما وظیفه داریم مردم مظلوم و محروم را نجات دهیم.

محمد کاربین افزود: مردم جهان و ایران اسلامی و بسیجیان خط امام (ره) و رهبری بر این نکته واقف هستند که رژیم غاصب صهیونیستی جز زبان مقاومت، زبان دیگری را نمی‌فهمد.

وی با بیان اینکه نقض واضح قواعد صریح حقوق بین‌الملل از زمان روی کار آمدن این رژیم اشغالگر ادامه دارد، تصریح کرد: منطقه غزه یک نمونه کلاسیک از توسعه استعماری در جهان بعد از استعمار است.

این مسئول روز جهانی قدس را صحنه غریو آزادی‌خواهی و برائت از غاصبان دانست و یادآور شد: امروز خروش ملت مانند کابوسی ویرانگر و بحران لاینحل امنیتی پایه‌های نظام سلطه و صهیونیست متجاوز را به لرزه افکنده است،

وی برگزاری روز جهانی قدس را به عنوان یکی از چالش‌های اساسی و مهم فراروی جهان استکبار به صورت پنهان و دولت غاصب صهیونیستی به صورت آشکار دانست.

کاربین خاطرنشان کرد: بر همین اساس رژیم اشغالگر قدس هر ساله برای نجات و رهایی از آثار و آسیب‌های احتمالی مراسم روز قدس، تمام ظرفیت‌های فکری و امنیتی خود را با شتاب‌زدگی معطوف به این رویداد عظیم کرده است.

*حضور پرشور مردم در روز قدس سیلی محکم بر صورت یاوه‌گویان بود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: جهان اسلام در روز جهانی قدس با آگاهی از توطئه‌های جهان غرب و دشمنان اسلام در جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه خروشیدند.

صفر نعیمی‌رز افزود: حضرت امام خمینی فرمودند هر مسلمان یک سطل آب بر رژیم جعلی اسراییل بریزد این رژیم محو می‌شود و اگر تمام ملل اسلامی متحد شوند رژیم جعلی صهیونیست در یک لحظه خود به خود از صفحه روزگار محو می‌شود.

به گفته نماینده مردم آستارا در مجلس، حضور و حمایت مسلمانان در روز تاریخی قدس در برابر به خاک و خون کشاندن مردم بی‌دفاع و بی‌گناه و مظلوم غزه و فلسطین می‌تواند سیلی محکمی به یاوه‌گویان استکبار جهانی باشد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا و غرب، جنایات رژیم اشغالگر قدس را به عنوان دفاع مشروع تایید و از رژیم اشغالگر صهیونیست حمایت می‌کنند.

نعیمی‌رز، ضمن اعلام انزجار از کشتار رژیم غاصب صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در راس شیطان بزرگ از بزرگی نام جهان اسلام و اتحاد امت اسلامی  به هراس افتاده است و جنایت اخیر رژیم جعلی صهیونیست با دستور شیطان بزرگ در غزه و فلسطین گواه روشن این ادعاست.

وی روز قدس را نماد وحدت و اراده امت واحد اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس دانست و یادآور شد: روز جهانی قدس که یادگار امام (ره) است تجلی اقتدار مسلمانان در مقابل این کشور ظالم است و امام خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان تداوم‌دهنده این راه است.

به گزارش فارس، مردم سراسر استان گیلان امروز قبل از آغاز زمان رسمی راهپیمایی روز جهانی قدس خود را برای خلق حماسه‌ای پرشور آماده کرده بودند.

گروه‌های ورزشکاران، پرسنل انتظامی و نظامی، سپاه، بسیج، اقشار مختلف مردم، زن و مرد، کودک، نوجوان و جوان، دانشجو، بازاری و... با صف‌آرایی باشکوه خود را برای اعلام همدردی با مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم سفاک و خونخوار صهیونیست آماده و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست را طنین‌انداز کردند.


4320740
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار گفت: بارندگی‌ها و آب حاصل از باران شرایط را برای زیست پشه‌های آنوفل و بیماری مالاریا در بلوچستان فراهم کرده بنابراین سیل زدگان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» ۵۶ هشدار سطح زرد، ۱۸ هشدار نارنجی و پنج هشدار قرمز هواشناسی از سال گذشته تاکنون در لرستان صادر و بارندگی های به نسبت مطلوبی ثبت شد اما بنابر اعلام نظر کارشناسان و آمار و ارقام، این بارش های پرتکرار تاکنون حریف خطر خشکسالی نشده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است