استانی 15:21 - 28 مرداد 1396
نماینده اهواز:
نماینده اهواز در مجلس شورای با بیان این‌که بومی بودن یا غیربومی‌بودن شهردار بعدی اهواز چندان اهمیت ندارد، گفت: باید شهرداری روی کار بیاید که بتواند عوارض آلایندگی را از نفت بگیرد و منابع شهری را به خدمت شهر بیاورد.

شهرداری انتخاب شود که بتواند عوارض آلایندگی را از نفت بگیرد

جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که بومی یا غیربومی بودن شهردار بعدی اهواز اهمیت چندانی ندارد، اظهار کرد: آنچه که در این رابطه اهمیت دارد، تجربه، کارایی، درایت، ‌سابقه کاری و کارنامه موفق و شفاف فرد در حوزه مدیریت شهری است. مهم خود شهر اهواز است که فردی به عنوان شهردار آن انتخاب شود که شهر را از این وضعیت اسفبار خارج کند.

وی تصریح کرد: اهواز اسماً شهر محسوب می‌شود اما نه تنها هیچکدام از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی یک کلانشهر را ندارد بلکه مشکلات ریشه‌ای نیز در بحث آب شرب، آب و فاضلاب و همچنین حوزه خدمات شهری نظیر نبود فضای سبز، نبود امکانات و فضای تفریحی و نبود فضای فرهنگی دارا است.

نماینده اهواز در خانه ملت با بیان این‌که وضعیت اهواز از نظر شاخص‌های توسعه‌یافتگی به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر کلان‌شهرها و حتی شهرهای بزرگ کشور نیست، عنوان کرد: فضای امکانات تفریحی برای مهمانان و گردشگران که باید در یک کلانشهر وجود داشته باشد، آیا اکنون در اهواز وجود دارد؟ کجا هستند فرهنگسراهایی که باید در اهواز ساخته می‌شدند؟

الباجی بیان کرد: بنابراین در انتخاب شهردار اهواز، آنچه که اهمیت ندارد بحث بومی یا غیربومی بودن شهردار است. آنچه که مهم است آسایش شهروندان، رفع حاشیه‌نشینی و روی کار آمدن شهرداری است که بتواند پروژه قطار شهری را به سرانجام برساند. حقوق شهروندی را اجرا کند، بین قومیت‌های مختلف شهر، وحدت ایجاد کند و از قومیت‌گرایی و سیاست‌بازی به دور باشد.

وی ادامه داد: بسیار حائز اهمیت است که شهرداری انتخاب شود که بتواند اهواز را کلانشهر کند و آن را از چنین وضعیت تأسف‌باری خارج کند. به ساماندهی بازارها و بازارچه‌های سطح شهر بپردازد و فضا و امکانات تفریحی و فرهنگی برای شهروندان فراهم آورد. متأسفانه از تمام شاخص‌های توسعه‌یافتگی کلانشهر، اهواز تنها دارای شاخص جمعیتی کلانشهر است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آیا وضعیت اهواز با سایر کلانشهرهای کشور نظیر اصفهان، تهران، شیراز، مشهد و یا تبریز یکسان است؟ شورای پنجم باید با عزم جدی به مساله انتخاب شهردار ورود پیدا کند و تمام هدف آن‌ها بر آبادانی و عمران شهر متمرکز باشد و مساله مهم دیگر، انتخاب افراد توانمند در شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه اهواز است.

الباجی ادامه داد: باید افرادی برای شهرداری‌های مناطق انتخاب شوند که با درد مردم آشنا باشند. نه این‌که با سفارش و مسائل دیگر روی کار آمده باشند. متأسفانه در حالی به اهواز کلانشهر می‌گویند که قدیمی‌ترین محله‌های آن نظیر ملاشیه یا عین2 از کمترین امکانات خدماتی محروم و حتی خیابان‌های این محله‌ها فاقد آسفالت هستند.

وی با تأکید بر این‌که شهرداری باید روی کار بیاید که حق آلایندگی را از نفت بگیرد، افزود: باید شهرداری در اهواز روی کار بیاید که بتواند به دور از باند بازی‌ها منابع شهر را در خدمت شهر بیاورد. اکنون مهم‌ترین چالش اهواز بی‌برنامگی، نبود نیروی ماهر در شهر و عدم اخذ عوارض آلایندگی یا نامناسب بودن نحوه اخذ این عوارض و همچنین عدم هزینه‌کرد مناسب آن است.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه‌ای اهواز گفت: اکنون نقاط حاشیه‌ای شهر که از قدیمی‌ترین مناطق اهواز هستند در شرایط محرومی قرار دارند. شهرداری که انتخاب می‌شود باید فردی باشد که ساماندهی و خدمات‌دهی به این مناطق را جزو اولویت‌های خود قرار دهد.

انتهای پیام


9374266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است