بین‌الملل 09:50 - 10 آبان 1393
رئیس مؤسسه مسلمانان پاکستان در گفت‌وگو با فارس:
رئیس مؤسسه مسلمانان پاکستان با اشاره به اینکه داعش دست‌پرورده آمریکا است، گفت: اگر اختلاف بر سر داعش بین کشورهای عربی ادامه داشته باشد برخی از این کشورها که احساس می‌کنند مستحکم هستند نیز نمی‌توانند امنیت خود را تأمین کنند.

داعش دست‌پرورده آمریکا است/ غرب در ماجرای افغانستان همه را فریب داد

صاحبزاده سلطان احمد علی رئیس مؤسسه مسلمانان پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: داعش، گروهی از دشمنان اسلام هستند که با یک برنامه‌ریزی دقیق علیه مسلمانان وارد عمل شده‌اند.

وی افزود: ابوبکر بغدادی رهبر داعش ارتباطی با اسلام ندارد؛ برخی معتقدند وی یهودی است و شاید این موضوع درست باشد زیرا تخریب اماکن مقدسه پیامبران و اولیای خدا نمی‌تواند کار یک مسلمان باشد.

احمد علی تصریح کرد: ایران و پاکستان می‌توانند برای نجات امت اسلامی از بحران نقش مهمی ایفا کنند.

صاحبزاده سلطان احمد علی افزود: اوضاع سوریه و عراق بسیار وخیم است و کشتار بیرحمانه مردم به ویژه زنان و کودکان همچنان ادامه دارد.

وی گفت: کارشناسان معتقدند اگر بحران سوریه حل نشود تمام کشورهای اسلامی دچار آسیب می‌شوند.

احمد علی تصریح کرد: داعش به دنبال تصرف مرزهای سوریه، لبنان و عراق هستند و اگر اختلاف بر سر داعش بین کشورهای عربی ادامه داشته باشد برخی از این کشورها که احساس می‌کنند مستحکم هستند نیز نمی‌توانند امنیت خود را تأمین کنند زیرا عملیات‌های تروریستی به همه جا گسترش پیدا می‌کند و کسی در امان نخواهد بود.

رئیس موسسه مسلمانان پاکستان خاطر نشان کرد: اگر کشورهای عربی می خواهند از داعش رهایی پیدا کنند با قطع کمک مالی به این گروه نقش خود را در این زمینه ایفا نمایند.

وی افزود: گسترش گروه‌های تروریستی به نفع هیچ کس نیست واقعیت این است که غرب برای رسیدن به اهداف نامشروع خود گروه‌های تروریستی را به وجود آورده است.

به گفته احمد علی، برخی کشورهای وابسته به غرب از نظر اقتصادی پیشرفت کرده‌اند اما در موارد دیگر مانند برقراری امنیت دچار مشکل هستند. تونی بلر چند روز پیش به دروغ گفت اوضاع کنونی عراق ارتباطی با حوادث سال 2003 ندارد اما واقعیت این است که نا‌امنی در این کشور ریشه در برنامه‌های غرب در سال 2003 دارد.

وی افزود: آمریکا و غرب با حمله به افغانستان از پاکستانی‌ها، ازبک‌ها و مردم سایر کشورها برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده کردند و دولت این کشورها نیز تبدیل به ابزاری برای آمریکا شدند و هدف نا‌امن کردن منطقه بود.

احمد علی بیان کرد:کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند در قرن حاضر آسیا به سمت پیشرفت اقتصادی گام برمی‌دارد اما آمریکا و دوستان غربی‌اش نمی‌خواهند چنین اتفاقی بیفتد زیرا آنها انحصار خود بر اقتصاد جهان را از دست می‌دهند.

صاحبزاده سلطان احمد علی تصریح کرد: در گذشته ذوالفقار علی بتو تلاش کرد با برپایی اجلاسی در اسلام‌آباد کشورهای اسلامی را متحد کند و در حال حاضر نیز ایران و پاکستان می‌توانند با متحد کردن امت اسلامی، مسلمانان را از دسیسه‌های آمریکا و غرب نجات دهند.


5086844
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انصارالله یمن اعلام کرد در طول ۲۰۲ روز تجاوز اسرائیل به غزه، حدود ۱۰۲ کشتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد حمله قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: سفر آیت‌الله رئیسی فرصتی برای تعمیق همکاری‌های همه جانبه ما با ایران بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فلسطینی گزارش دادند جنگنده‌های اسرائیلی یک مقر صلیب سرخ را در غرب غزه مورد حمله قرار داده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام رسانه‌های کره شمالی کیم جونگ اون در جریان آزمایش ارزیابی سامانه موشک‌انداز چندگانه که به زودی آزمایش رسمی آن انجام می‌شود، قرار گرفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ایالات متحده می‌خواهد مراسم اصلی فارغ التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را برای اولین بار در تاریخ این دانشگاه به دلایل امنیتی لغو کند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی بارندگی شدید در تانزانیا و کنگو ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در نتیجه حملات پنجشنبه شب حزب الله در پاسخ به حملات ارتش اسرائیل به جنوب لبنان، یک صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین به هلاکت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برپا کردن چادر در اعتراض به حدود هفت ماه جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه از دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به دانشگاه‌های کانادا گسترش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» راهپیمایی‌های گسترده در حمایت از مردم فلسطین در استان‌های مختلف شهر صعده امروز با شعار «همراه با غزه باعزت... بسیج و آمادگی» برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است