بین‌الملل 21:42 - 04 فروردین 1396
حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر روز جمعه، ۲۴ مارس (۴ فروردین) بیمارستان نظامی را ترک کرد. وکیل مبارک ضمن تایید خبر آزادی او، یادآور شد که مبارک بخش زیادی از دوران زندان خود را در این بیمارستان سپری کرده است.

-washingtontimesحسنی مبارک آزاد شد
 
به گزارش پارسینه، حسنی مبارک پس از ۶ سال آزاد شد. حکم تبرئه او از اتهامات مربوط به دست داشتن در سرکوب خونین مصر، اوایل ماه مارس از سوی دادگاه تجدید نظر اعلام شده بود.



خیزش مردم مصر روز ۱۰ فوریه سال ۲۰۱۱ آغاز شد و ۱۸ روز ادامه یافت. دولت مبارک با اعزام واحدهای ضد شورش اقدام به سرکوب تظاهرات سیاسی مردم کرد. در مجموع، ظرف این ۱۸ روز ۸۵۰ نفر از شهروندان مصر جان باختند.



یک سال بعد از سرنگونی، دادگاهی حسنی مبارک را به اتهام دست داشتن در سرکوب خونین تظاهرات مردم به حبس ابد محکوم کرد. حکم این دادگاه به علت اعتراض وکیل حسنی مبارک به دادگاه تجدید نظر محول شد.



دادگاه عالی مصر روز ۲ مارس سال جاری، حکم دادگاه پیشین را رد کرده و حسنی مبارک را از اتهام دست داشتن در کشتار مخالفان تبرئه کرد.وکیل مبارک روز جمعه ۲۴ مارس، به خبرنگار فرانس پرس اعلام کرد که به تشخیص پزشکان، مبارک از بیمارستان نظامی مرخص شده است.



پرونده فساد مالی



اتهامات وارده به حسنی مبارک محدود به سرکوب تظاهرات سیاسی فوریه ۲۰۱۱ نمی‌شود. رئیس جمهور پیشین مصر و دو پسر او علا و جمال، از سوی دادگاهی به اتهام فساد مالی به سه سال زندان محکوم شده‌اند؛ سه سالی که با این حساب سپری شده است. به این ترتیب، با پایان دوره حبس، مبارک و پسرانش آزاد شده‌اند.
 
حسنی مبارک آزاد شد-ibtimes

 
روز پنجشنبه، ۲۳ مارس، دادگاهی حکم به جریان افتادن پرونده جدید فساد مالی حسنی مبارک را صادر کرد. بر اساس این اتهام جدید، ادعا شده است که مبارک از روزنامه دولتی الاحرام هدیه دریافت کرده است.



آزادی حسنی مبارک و پسرانش در شرایطی روی می‌دهد که شمار کثیری از فعالان اصلی اعتراضات سیاسی فوریه ۲۰۱۱ به زندان‌های طولانی محکوم شده‌اند و بر اساس اظهارات سازمان‌های مدافع حقوق بشر از سرنوشت صدها نفر از فعالان مدنی در مصر هیچ اطلاعی در دست نیست.




8947192
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آمریکایی گزارش دادند رژیم صهیونیستی دادگاه کیفری بین‌المللی را تهدید کرده و به آن فشار می‌آورد تا حکم بازداشت جنایتکاران جنگی این رژیم را صادر نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به وتوی آمریکا در قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضو دائم در سازمان ملل، این شورا را گروگان آمریکا خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با کشف تعداد بیشتری از گور‌های جمعی در نوار غزه و بیرون آوردن پیکر‌هایی بدون سر ابعاد دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی نمایان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المیادین لبنان بامداد پنجشنبه نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی بین طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای مبادله اسرا و توقف جنگ در غزه را منتشر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای از قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر سیاسی حماس در واکنش به قطع رابطه کلمبیا با رژیم صهیونیستی گفت که همه این رویداد‌ها نشان می‌دهد پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس چهارشنبه شب در اظهاراتی درباره اهمیت عملیات وعده صادق گفت که پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه پس از هفت ماه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در رفح گفت: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است