علمی فناوری 11:57 - 15 مهر 1394
شورای هماهنگی واحدهای تهران دانشگاه‌ آزاد خطاب به هیأت رئیسه مجلس:
شورای هماهنگی واحدهای تهران دانشگاه‌ آزاد خطاب به هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد: چرا تمام قد از طرحی که منافع ملی را به کلی به خطر می‌اندازد بخاطر مطامع سیاسی خود دفاع می‌کنید.

چرا از طرحی که منافع ملی را به خطر می‌اندازد بخاطر مطامع سیاسی دفاع می‌کنید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ شورای هماهنگی واحدهای دانشگاه‌ آزاد و بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقیات این دانشگاه در نامه‌ای خطاب به هیأت رئیسه مجلس در واکنش به بررسی برجام اعلام کردند:چرا تمام قد از طرحی که منافع ملی را به کلی به خطر می‌اندازد بخاطر مطامع سیاسی خود دفاع می‌کنید.

در ابتدای این نامه آمده است: طی روزهای اخیر و بررسی های مجلس پیرامون برجام برخود  لازم دیدیم تا نکاتی را به نمایندگان مجلس بویژه هیئت رئیسه مجلس و دولت متذکر شویم. هیات رئیسه مجلس تنها به جهت مدیریت و اداره صحن مجلس دارای برخی اختیارات در چارچوب آیین‌نامه داخلی مجلس است و حق عدول از آن را نداشته و بر نمایندگان دیگر برتری ندارد لاکن در روزهای اخیر عملکرد هیات رئیسه بگونه‌ای دیگر بوده آنچنان که به یاد دوره فئودال و خان‌ها می‌افتیم و هر آنچه مورد نظر خان بزرگ و رئیس مجلس باشد همان باید بشود.

در ادامه تاکید شد: هیات رئیسه مجلس همچون پدر خوانده خانه ملت اقداماتی بعضا خلاف آیین‌نامه ها انجام می‌دهند که پیش از این نیز از آنها سر زده بود از هیات رئیسه مجلس سوال می‌کنیم به چه حقی خود را از تمام نمایندگان برتر دانسته و سعی می‌کنید بجای تمام مجلس تصمیم‌گیری کنید؟

در قسمت دیگری از این نامه خطاب به هیات رئیسه مجلس تصریح شد: در رای گیری قبلی جهت تصویب دو فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» می‌خواستید با فشار و حرف‌های غیر واقع طرحی دوفوریتی را تصویب کنید که به شکست انجامید طرحی که ساعت‌ها کار کارشناسی کمیسیون برجام را نادیده گرفته و جهت دور زدن کمیسیون ویژه بررسی برجام از طرف هیات رئیسه مجلس مطرح گردید این بار هم بجای ارجای طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» به کمیسیون ویژه برجام که رویه عادی مجلس بر همین منوال بوده برخلاف رویه عمل کرده و طرح را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع دادید آ یا دلیل چنین اقدامی

چیزی جز حضور دوستان هم نظرتان و نفوذ رای‌تان در این کمیسیون است و می‌خواهید طرح خود را بر نمایندگان تحمیل کنید؟

در ادامه آمده است: به چه حقی اجازه مطرح شدن سایر طرح‌ها و پیشنهادات را ندادید و فضای خفقان را در مجلس ایجاد کنید؟ شما برقرار کننده نظم در مجلس هستید نه مالک آن به چه جراتی از اختیارات خود سوء استفاده می‌کنید. نمایندگان آگاه باید نسبت به اقدامات خلاف شما اقدام کنند و باید آیین نامه‌ای در مجلس تصویب گردد که رئیسی که از حقوقش سوء استفاده کرده باشد قانونا نتواند دیگر به ریاست خانه ملت برگزیده شود.

در قسمت دیگری آمده است: گمان مکنید که مسیر شما شناخته شده نیست. این همان رویه‌ای است که در جریان وقف دانشگاه آزاد طی کردید و فضای امروز همان فضای آلوده و مسموم هیات رئیسه در تصویب طرح وقف دانشگاه آزاد را به ذهن متبادر می‌سازد که البته با اقدام به موقع ملت سرجای خود نشانده شدید آیا در این برهه هم باید بار دیگر

ملت خود راسا با شما برخورد کنند؟ شما تمام قد از طرحی که منافع ملی را به کلی به خطر می اندازید بخاطر مطامع سیاسی خود دفاع می‌کنید و به نظر می‌رسد دانشجویایی که به شما کیف انگلیسی را اهدا کردند بسیار ژرف و عمیق شما را شناخته بودند.

این نامه در ادامه می‌افزاید: چنین به نظر می‌رسد کوردلانی در مجلس رخنه نمودند و به دنبال آنند تا منویات صریح مقام معظم رهبری در این زمینه را نادیده بگیرند و در پشت الفاظ و کلمات بظاهر صواب نیت پلید خود را پنهان می‌دارند و چنین بیان می‌دارند که افراد مصلحی هستند براستی که « آیه 11سوره بقره » زیبنده آنان است.

 

در ادامه آمده است: از نمایندگان موافق اجرای بی‌چون و چرای برجام می‌پرسیم آیا شما ولایت فقیه را قبول دارید یا ولایت بر فقیه دارید؟ اگر ولایت بر فقیه دارید بگویید تا حسابتان را یکسره کنیم و اگر ایمان ولایت فقیه دارید پس آیا کر و کور هستید که مخالفت صریح بر جام با خطوط قرمز ترسیمی از جانب رهبری را نمی‌بینید؟ چگونه است که در مقابل فرمایش صریح ایشان اجتهاد می‌کنید و طور دیگری تصمیم می‌گیرید؟ در زمان حکومت علی (ع) نیز با امر ولی مخالفت شد و در جنگ صفین مالک اشتر مجبور به بازگشت از پای خیمه معاویه گردید.

در ادامه خطاب به رئیس جمهور تاکید شد: گرچه شما به عنوان یک شخصیت امنیتی معروف هستید و همچنان این روحیه را حفظ نموده‌اید لاکن مملکت پادگان نیست که بخواهید آن را با زور و سانسور اداره کنید چندین ماه سعی کردید با سانسور، نواقص برجام بیان نگردد و بر دهان منتقدان قفل زدید و یکسره فریاد فتح‌الفتوح سردادید در حالی که قرار بود با کلید خود قفل‌ها را بگشایید لاکن با سیاست‌های شما هم سانترفیوژ قفل شد هم اقتصاد که نامه 4 وزیر شما در روزهای اخیر خود گواه ماجراست. قرار بود ریشه دروغ را برکنید لاکن هیچ‌گونه صداقتی در بیان محتوای برجام نداشتید و آنچه در برجام آمده با آنچه شما و یارانتان از محتوای آن بیان می‌کنید فرسنگ‌ها فاصله دارد. قرار بود قانونمداری را سرلوحه اعمال و افعال خود قرار دهید لاکن از وظیفه قانونی خود مبنی بر ارائه لایحه برجام سر باز زدید. ادعا می‌کردید رویکرد تعامل و همکاری کامل با مجلس را خواهید داشت ولی وزارت خارجه حتی به سوالات کمیسیون ویژه بررسی برجام پاسخ هم نداد.

در ادامه این نامه تصریح شده است: امروز گزارش کمیسون ویژه پرده از ماهیت برجام برداشت و بیست ایراد اساسی از آن گرفته شد و محرض گردید که توافق حاصله نیمی از آنچه در توافقات گذشته بدست آمده بود را در بر ندارد و راه نفوذ بیگانگان به کشور را هموار می‌کند و منافع ملی را بطور جدی تهدید و قربانی می‌نماید. لاکن با همه این اتفاقات همچنان به لجاجت نظامی گونه خود ادامه می دهید به شما توصیه می‌کنیم از این لجاجت نظامی معابانه خود دست بردارید و بپذیرید که در مذاکرات بسیار ضعیف عمل نموده‌اید و مغموم شده‌اید و ملت را بیش از این با شعارهای خلاف واقع به خود بدبین نکرده راه بنی صدر را دنبال نکنید.

 

در خاتمه این نامه به هیات رئیسه مجلس توصیه شد: پیش از انکه فرصت توبه از شما صلب شود از این مسیر منحرف باز گردید و توبه که خداوند بخشنده و غفار است.


7172668
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است