اقتصادی 17:49 - 04 اسفند 1396
شرکت هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۵۹ از ادغام چهار شرکت هوایی ایر تاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تشکیل شد.

آسمان برای پوشش هر چه بهتر شبکه پروازی خود، سه مرکز پروازی به ترتیب در تهران، شیراز و مشهد دایر کرده است. هر یک از سه مرکز یاد شده، خدمه پروازی و آشیانه‌های تعمیر و نگهداری مستقل دارند تا از این طریق ضمن جذب و آموزش نیروی متخصص بومی، پروازهای روزانه از استقلال کافی برخوردار باشند.

هواپیمایی آسمان در سال ۱۳۸۱ به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد. این امر سبب شده تا آهنگ رشد و توسعه آسمان بیش از پیش فرونی یابد.

هواپیمایی آسمان هم اکنون با ۳۳ فروند هواپیما به ۴۰ شهر داخلی و ۱۳ کشور خارجی پرواز دارد.

 

وضعیت ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان را در جدول زیر ببینید (منبع: پایگاه اینترنتی شرکت هواپیمایی آسمان)

وضعیت ناوگان آسمان

  • نوسازی ناوگان 
هم اکنون آسمان در حال خرید هواپیماهای پهن پیکر بوده و طی ۳ سال اخیر هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ را به ناوگان خود افزوده‌است.



در روز ۱۵ فروردین ۹۶ روابط عمومی هواپیمایی آسمان از امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت بوئینگ برای خرید حداقل ۳۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار خبر داد. در این قرارداد امکان افزایش خرید تا ۳۰ فروند دیگر از این نوع هواپیما پیش‌بینی شده‌است. این سومین قراداد خرید هواپیمای نو پس از اجرایی شدن برجام است.

همچنین شرکت هواپیمایی آسمان درحال مذاکره با شرکت میتسوبیشی ژاپن برای خرید ۲۵ فروند هواپیمای MRJ است.

 

  • گواهینامه‌های اخذ شده
آخرین گواهینامه معتبر اخذ شده توسط شرکت هواپیمایی آسمان IOSA است که از سوی یاتا برای آسمان صادر شده است.



اسامی گواهینامه‌های اخذ شده توسط آسمان:



 Air operator Certificate  | CAMO Approval_09 Jan 2019 | ATO_Part 141_25 Aug 2018  | IOSA_22 Aug 2019



  • وضعیت تاخیر
طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، در سال ۱۳۹۳ این شرکت با میانگین زمان تأخیر ۴۵ دقیقه‌ای بیشترین تأخیرات پروازی را در میان شرکت‌های هواپیمایی دیگر داشت.



  • سوانح
* ۲۰ مهر ۱۳۷۳ (۱۲ اکتبر ۱۹۹۴): سقوط پرواز ۷۴۶ آسمان | هواپیمای فوکر ۲۸ آسمان که در مسیر اصفهان-تهران در حال حرکت بود به علت نقص فنی از کنترل خارج و به ارتفاعات کرکس برخورد کرد. در این حادثه ۵۹ مسافر و ۷ خدمه کشته شدند.

* ۲ شهریور ۱۳۸۷، پرواز شماره ۶۸۹۵ هواپیمایی آسمان که البته متعلق به شرکت ایتک ایر و در اجاره هواپیمایی آسمان بود، در مسیر بیشکک به تهران لحظاتی پس از پرواز در نزدیکی بیشکک سقوط کرد و ۶۸ نفر از مسافران آن کشته شدند.

* ۲۹ بهمن ۱۳۹۶: پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان که در مسیر تهران به یاسوج پرواز می‌کرد به رشته‌کوه دنا برخورد کرد که منجر به کشته شدن ۶۰ مسافر، ۲ مهماندار و سرمهماندار و ۲ نفر کادر امنیت پرواز و ۲ خلبان و کمک خلبان شد


9688735
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است