سیاسی 12:11 - 05 آذر 1394
هیاهو و جنجال در جبهه متحد مستقلین
در حالی که نائب رئیس خانه احزاب می‌گوید ترکیب هیأت‌رئیسه جبهه متحد مستقلین تغییر نکرده است علیرضا متانی می‌گوید، من رئیس جدید جبهه متحد مستقلین هستم.

حشمتیان:‌ من رئیس جبهه متحد مستقلین هستم/ متانی:‌ من رئیس جدید این جبهه هستم

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، هیاهو و جنجال در جبهه متحد مستقلین با ادعای تخلف و بی‌اخلاقی برخی از اعضا این جبهه از روزگذشته حالت تندتری به خود گرفته است.

علیرضا متانی که می‌گوید من رئیس جدید جبهه متحد مستقلین هستم خبر از لغو عضویت دو حزب به رهبری قدرتعلی حشمتیان دبیرکل جمعیت مستقلین ایران و اسماعیل ابراهیمی دبیرکل جمعیت اصلاح و توسعه داده است.

وی تصریح کرد: آقای حشمتیان را به این دلیل اخراج می‌کنیم که لیست انتخاباتی وی متمایل به اصلاح‌طلبان تندرو است.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اما نظر دیگری دارد و می‌گوید که شما علی مطهری، کاظم جلالی و موسوی لاری را اصلاح‌طلب تندرو می‌دانید؟

وی البته در مورد هیأت رئیسه جدید جبهه متحد مستقلین که آقای متانی ادعای ریاست جدید آن را دارد نیز گفت: که مگر می‌شود چهار حزب دور هم بنشینند و بگویند هیأت رئیسه تغییر کرده است.

حشمتیان که نایب‌رئیسی خانه احزاب را به عهده دارد و منتخب فراکسیون مستقلین و اعتدال‌گرایان خانه احزاب برای مجمع عمومی عادی شده بود ادامه داد: جبهه متحد مستقلین جبهه جدیدی نبوده و نیست و این جبهه در دوره پنجم مجلس در سال 1376 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند خیر دنیا و آخرت شما در این است که آزاد و مستقل باشید اعلام موجودیت کرده و از آن زمان تا دو ماه قبل از انتخابات خانه احزاب با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی جلسات خود را تشکیل می‌داده است.

نایب‌رئیس خانه احزاب ادامه داد: در آن زمان آقای فایضی دبیرکل کانون همبستگی و فرهیختگان ایران با دعوت از این‌جانب با آقای اسماعیل ابراهیمی، علی متانی، جعفر خداقلی‌زاده، علی مشکین‌خط، محمدزارع فومنی و سعید یاری از من خواستند که به جبهه متحد مستقلین بپیوندند که من هم به احترام دوستان پذیرفتم که مورد اعتراض نمایندگان ادوار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه من به اعتراض نمایندگان ادوار درخصوص عضویت این دوستان سکوت کردم، گفت: سکوت من تا انتخابات خانه احزاب ادامه داشت و در این انتخابات ابتدا در فراکسیون مستقلین اعتدال‌گرایان از بین 76 حزب و تشکل سیاسی مستقل 38 رأی آوردم و نفر اول فراکسیون شدم.

حشمتیان از تشکیل جبهه جدید دیگری به نام فراکسیون مستقلین و اعتدالگرایان خبر داد و گفت: جمعی از احزاب شهرستان‌های مختلف به دعوت اسماعیل ابراهیمی دبیرکل جمعیت اصلاح و تدبیر ایران جمع شدند و در نهایت جبهه جدیدی به نام جبهه مستقلین و اصلاح‌گرایان ایران اعلام موجودیت کرد.

رئیس جبهه متحد مستقلین خاطرنشان کرد:‌ من مؤسس جبهه متحد مستقلین بودم آنها نمی‌توانند عضویت بنیان‌گذار این تفکر را رفع کنند. ما به دنبال همدلی و همسویی و هماهنگی بین همه احزاب مستقل و معتدل هستیم.

متانی همچنین در گفت‌وگو با فارس لیست انتخاباتی جبهه مستقلین را رد کرد و گفت که ما قائل به این لیست انتخاباتی نیستیم که حشمتیان در واکنش به آن گفت: در رابطه با لیست منتشره 51 حزب، جمعیت و تشکل سیاسی از مجموع 80 حزب در انتخابات خانه احزاب این‌جانب را به‌عنوان رئیس فراکسیون مستقلین و اعتدال‌گرایان تهیه‌شده و من هم یک رأی بیشتر در آن نداشتم لذا دوستان را دعوت به تقوا و اخلاف اسلامی می‌کنم.

حشمتیان ادامه داد: بنده از زمانی که وارد عرصه سیاسی شده‌ام به‌عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس فعالیت خود را ادامه داد و دنبال پست و مقام نبوده‌ام.

http://fna.ir/Q5DZSD

7431921
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است