اجتماعی 09:30 - 01 دی 1393
گچساران - ایرنا - تقویت زیرساخت های درمانی شهرستان های گچساران و باشت رهآورد ارزشمند دولت یازدهم در شهرستان های گچساران و باشت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اگرچه دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت گام های بلندی به سوی ارتقای شاخص های سلامت و امید به زندگی در تمام نقاط کشور برداشته است، اما این دو شهرستان به دلیل عمق محرومیت با وجود قرار داشتن در دل تاسیسات نفتی مورد توجه بیشتری قرار گرفت.



بیمارستان فرسوده شهید رجایی شهر دوگنبدان با کمترین امکانات از سویی پاسخگوی نیازهای درمانی جمعیت 150 هزار نفری شهرستان های گچساران و باشت نبود و از سوی دیگر عملیات اجرایی بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان که از سال 83 آغاز شده بود با حرکتی لاک پشتی امیدها برای بهره برداری از آن روز به روز کمرنگ تر می کرد اما از سال گذشته تاکنون شتاب بخشی به بیمارستان شهر دوگنبدان و اختصاص اعتبار و زمین برای بیمارستان شهر باشت و شروع چندین طرح درمانی دیگر در دولت یازدهم نویدبخش آینده ای روشن برای افزایش شاخص دسترسی مردم به مراکز درمانی مجهز شده است.



معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شتاب بخشی به اجرای عملیات اجرایی بیمارستان نفت شهر دوگنبدان، آغاز عملیات اجرایی بخش سوختگی این شهر، تجهیز بخش اطفال، بخش اعصاب و روان، شروع عملیات اجرایی مرکز جامع شهری شهر دوگنبدان، خانه پزشکان متخصص، تعمیر و تجهیز اورژانس های بین راهی و شروع عملیات اجرایی دو اورژانس بین راهی دژ سلیمان و روستای دیل، چندین خانه بهداشت و بخش اتفاقات بیمارستان شهید رجایی شهر دوگنبدان گوشه ای از خدمات دولت یازدهم در شهرستان گچساران است.



امام بخش قائذی با اشاره به روند مطلوب عملیات اجرایی این طرح ها و پیشرفت فیزیکی 60 تا 90 درصدی آنها ابرازامیدواری کرد بخش عمده ای از این پروژه ها تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.



وی بیان کرد: احداث چهار خانه بهداشت، یک مرکز جامع درمانی، تجهیز و نوسازی ساختمان اداری شبکه بهداشت، تجهیز و نوسازی خانه های بهداشت را از مهمترین طرح های در حال اجرای شهرستان باشت است.



وی ابراز داشت:این طرح ها بین 30 تا 95 در صد پیشرفت کاری دارند.



معاون توسعه مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره پیشرفت 94 درصدی مرکز درمانی باشت، 87 درصدی بیمارستان نفت شهر دوگنبدان، 40 درصدی اورژانس بین راهی شادگان از توابع باشت، 70 درصدی اسکلت بیمارستان 100 تختخوابی دوگنبدان و پیشرفت فیزیکی 40 درصدی خانه های بهداشت روند عملیات اجرایی این طرح ها را مطلوب ارزیابی کرد.



وی با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت های درمانی برای کاهش مراجعات مردم به شهرهای دیگر برای انجام امور درمانی ابرازامیدواری کرد: تکمیل این طرح ها بتواند گامی بلند به سوی ارتقای شاخص های سلامت در شهرستان های گچساران و باشت باشد.



نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند خوب عملیات اجرایی طرح های بهداشت و درمان این دو شهرستان گفت: میزان دسترسی مردم به مراکز درمانی تا پایان دولت یازدهم به نحو مطلوبی افزایش خواهد یافت.



غلامرضا تاجگردون با یادآوری اختصاص 100 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان نفت شهر دوگنبدان گفت: این طرح بزرگ درمانی تا پایان امسال تکمیل، تجهیز و بهره برداری می شود.



وی تخصیص 130 میلیارد ریال اعتبار برای بیمارستان 100 تختخوابی شهر دوگنبدان در سال گذشته و امسال و 32 میلیارد ریال به بیمارستان باشت در سال جاری را یادآور شد و ابرازامیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات تکمیلی برای طرح های درمانی در حال اجرا در سال های آینده این پروژه ها افتتاح و زمینه پیشگیری از مراجعات مردم به شهرستان های مجاور فراهم شود.



نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت با بیان این نکته که زیرساخت های درمانی این دو شهرستان عقب ماندگی تاریخی دارد، از توجه دولت نسبت به شتاب بخشی طرح های درمانی مناطق محروم به ویژه این دو شهرستان قدردانی کرد.



8143/671

انتهای پیام /*


5462855
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است