سیاسی 06:00 - 09 فروردین 1403
کارشناس غرب آسیا گفت: وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کند تا اقدامی صورت گیرد.

وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد

رهبر معظم انقلاب بارها در صحبت هایی که داشتند از تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی صحبت به میان آوردند، برای مثال در دهم آبان ماه که فرمودند: باید بمباران غزه فوراً قطع شود و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود. باید با تحریم همه‌جانبه مانع از تجارت صهیونیست‌ها در عرصه بین‌الملل و تامین منابع مالی جنایت‌های مختلف ضدبشری شد و مسیر‌های مالی آنان و کارتل‌های بین‌المللی که برای آنها کار کرده و زمینه گردش مالی و اقتصادی صهیونیست‌ها را فراهم می‌کنند را مسدود کرد.  

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وظایف دستگاه‌های مختلف در این زمینه گفت: بخشی از مسئولیت اصلی این امر برعهده وزارت صمت است، البته قوه قضائیه و وزارت خارجه نیز در این زمینه مسئولیت‌هایی برعهده دارند.

وی ادامه داد: برای مثال وزارت خارجه باید کمپین تحریم رژیم صهیونیستی را راه بیاندازد و از کشورهای فعال در این زمینه دعوت کندتا اقدامی صورت گیرد. بخشی از مسئولیت وزارت خارجه این است که زمینه‌های این امر را فراهم کند.

قنادباشی بیان کرد: در کشورهای غیرمتعهد اکثریت کشورها مخالف جنایات در غزه هستند. سازمان همکاری اسلامی هم ظرفیت بسیار بزرگی است که وزارت خارجه می‌تواند این کشورها را در این زمینه فعال کند. مجمع عمومی سازمان ملل و نمایندگان ما در سازمان ملل می‌توانند در این زمینه فعال باشند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: تا الان وزارت خارجه حداکثر توان خود را به کار گرفته است، اما باید توان خود را در این زمینه افزایش دهد و کارشناسان نخبه به کار بگیرد. همچنین افرادی که اهمال‌ورزی می‌کنند را توبیخ کند. 


12042400
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و طرح‌های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد. 
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران از ساعتی دیگر با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پرتغال به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس درباره عملکرد مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاه در آمریکا به دلیل حمایت از مردم فلسطین پرداخته‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است