علمی فناوری 15:32 - 04 شهریور 1395
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی با اشاره مشکلات بررسی پرونده های قصور پزشکی از وجود نقص در جریان بررسی این پرونده هاخبر داد.

سید محمد صادق قریشی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان وجود کمبودهایی جدی در جریان بررسی پرونده های قصور پزشکی اظهار داشت: ساختار رسیدگی به این پرونده ها در  سایر کشور ها به گونه ای است که با اختصاص جایگاهی ویژه برای چنین پرونده هایی در نظام سلامت آن کشورها ، هر مرکز درمانی موظف به تحلیل و بررسی دوباره پرونده های قصور پزشکی است، موضوعی که در کشورمان مورد غفلت واقع شده است.



وی با بیان اینکه جمع آوری کامل و جامع مدارک و مستندات در جریان بررسی پرونده های قصور پزشکی، اقدام مهمی در تسهیل و تسریع در رسیدن به پاسخ قاطع و معتبر به شمار می رود، تاکید کرد: این مهم در کشورمان نقص دارد زیرا به علت عدم اهتمام ویژه برای جمع آوری و تکمیل پرونده های قصور پزشکی، اغلب آنها ناقص هستند و به همین علت چرخه رسیدگی به چنین پرونده هایی در کشورمان صحیح نیست.

 

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: باید سیستم رسیدگی و بررسی پرونده های قصور  پزشکی به شکل  نظام مند در قالب ایجاد معاونت کمیسیون های پزشکی ویژه برای تحلیل بخش های مختلف هر پرونده تشکیل شود و این اقدام تنها به برخی پرونده های خاص تعلق نگیرد.



قریشی با تاکید بر افزایش حساسیت‌ها برای واکاوی هر پرونده قصور پزشکی، اظهار داشت: کم توجهی به این موضوع یکی از مهمترین دلایل بی نتیجگی بیشتر این پرونده های برای سایر افراد است، از سوی دیگر نباید رسیدگی به این پرونده های صرفا در دست یک اداره یا یک معاونت همچون معاونت انتظامی در سازمانی قرار گیرد و این امر مستلزم ایجاد معاونتی خاص برای تحلیل همه ابعاد پزشکی یک پرونده قصور پزشکی است.



انتهای پیام/

8120238
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است