استانی 13:49 - 01 اردیبهشت 1393
به همت بسیج خواهران سپاه ناحیه اراک
با حضور جمعی از بانوان شهرستان اراک جشن بزرگ و با شکوه میلاد کوثر در این شهر برگزار شد.

جشن میلاد کوثر در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک پیش از ظهر امروز در این مراسم از حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان بانوی بزرگ اسلام یاد کرد و گفت: بهترین راهنما و الگوی زندگی معنوی در خانواده، پیروی از سبک زندگی خانوادگی ائمه اطهار(ع) است.

حجت‌الاسلام ماشاء‌الله عبدی هدف از برگزاری جشن میلاد کوثر را تبیین راه و رسم زندگی، تعالی جامعه زنان و ترویج فرهنگ فاطمی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری مراسم میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه رفیع زنان است.

به گفته وی الگو گرفتن از سیره بانوی بزرگوار اسلام زمینه ‌ساز رشد و تعالی در همه ابعاد تربیتی فردی و اجتماعی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک نقش بانوان را در تربیت اجتماع و خانواده بی‌بدیل دانست و افزود: حفظ سلامت و سعادت نسل آینده کشور و تربیت و پرورش انسان‌ها از توانمندی‌هایی است که خداوند بر عهده بانوان نهاده است.

عبدی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه بیان کرد: زنان و دختران جامعه ما نیازمند الگوهای دینی و صحیح برای طی کردن مسیر زندگی ‏هستند که حضرت زهرا(س) بهترین الگو و نمونه برای آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نهادهایی که در جامعه بیشترین تاثیر گذاری را دارند، بسیج جامعه زنان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و معرفی مادران شهدا به عنوان الگوی زن ایرانی اسلامی را برنامه‌های محوری بسیج جامعه زنان عنوان کرد و اظهار داشت: زن مسلمان باید پرورش ‏دهنده نسل‏های جامعه و الگوی رفتاری و عملی جامعه باشد.

عبدی با تاکید بر اینکه زن ایرانی در ساختن جامعه متعال و آرمانی تاثیر گذار است افزود: ترویج فرهنگ فاطمی باید به عنوان محور برنامه‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی  با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این نامگذاری بیانگر اهمیت ویژه فرهنگ و نقش آن در زندگی مردم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک ادامه داد: زنان در تحقق شعار امسال در مباحث فرهنگی بیشترین تاثیر گذاری را دارند چرا که زنان  مقدمه آمادگی مردان در جامعه هستند و نقش موثری در بنیان خانواده و  تربیت نسل آینده دارند.

عبدی خاطر نشان ساخت: زنان همچنین در بحث اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال خانگی، مدیریت مصرف در خانواده، فرهنگ سازی اقتصادی و بهینه مصرف کردن نیز نقش بی‌بدلیلی دارند.

کارشناس مسائل تربیتی و خانواده نیز در این جشن گفت: اسلام سر فصل مهمی را در موضوع و جایگاه زن در جهان احیا کرد و به زن به عنوان یک انسان والا و متعالی نگاه کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا تراشیون با تاکید بر نقش ارزنده زنان در اجتماع اولین و مهم‌ترین شرط در زندگی موفق و سعادت زنان را  زن بودن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در عصر جاهلیت دختران را زنده به گور می‌کردند، بیان داشت: بنا به روایات، در دین اسلام، دختر برای والدین سند بهشت است و اسلام برای دختران و زنان مقام و منزلت قرار داده است.

کارشناس مسائل تربیتی و خانواده با بیان اینکه بر اساس آیات و روایات دینی یکی از ویژگی‌های زنان موفق اهل محبت بودن است، اظهار داشت: محبت شاخصه‌هایی دارد که اولین شاخصه محبت کردن بر اساس نیاز انسان‌ها است.

تراشیون تعادل در محبت و دلسوزی را از اصول مهم هنر محبت کردن دانست و به زنان توصیه کرد: در زندگی از افراط در محبت پرهیز کنند

وی دلسوز بودن را از دیگر ویژگی زنان موفق عنوان کرد و گفت: خوش‌کلامی، قناعت، صبر و مدیریت از دیگر ویژگی‌های زنان خوب است.

گفتنی است در این مراسم پس از مولودی خوانی، اجرای نمایش طنز و حرکات نمایشی از مادران شهید سعید هندودری، شهید سعید مشایخی و شهیده زهره رسولی با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.


3538692
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است