استانی 18:27 - 04 مهر 1397

۶۵درصد گلستان بیمه سلامت دارند/ ۲ ماه بدهی به مراکز درمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان، اظهار کرد: از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفرجمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان، یک هزار و ۵۰۰ نفر آنها مبتلا به بیماری خاص هستند.

وی افراد مبتلا به MS، تالاسمی، هموفیلی و دیالیز را در زمره بیماران خاص دانست و افزود: در مراکز دولتی خدمات به این افراد رایگان است.

این مسئول گلستانی از حضور متخصصین در بیمارستان دزیانی گرگان و طالقانی گنبد کاووس خبر داد و گفت: بیمه شدگان سلامت می توانند با مراجعه به این مراکز درمانی از خدمات سرپایی پزشکی به صورت رایگان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در پنج صندوق مردم را تحت پوشش قرار داده، افزود: کارکنان دولت، روستائیان و بیمه سلامت همگانی سه صندوق بیمه هستند.

حسینی بیمه سایر اقشار را چهارمین صندوق بیمه سلامت دانست و اضافه کرد: این بخش مددجویان، ایثارگران، طلاب و دانشجویان را شامل می شود.

وی بیمه ایرانیان را پنجمین صندوق بیمه سلامت معرفی کرد و گفت: آحاد جامعه اعم از شهری و روستایی شامل این بیمه می شود با این تفاوت که فرد تحت پوشش مبلغی را به صورت ماهانه باید پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه ۲۲ هزار تومان برای هر نفر به عنوان حق بیمه ماهانه تعیین شده، افزود: مبلغ اصلی بیمه ۴۴ هزار تومان بود که پرداخت ۵۰ درصد آن را دولت تقبل کرده است.

خدمات پزشکی به مثابه شمشیر دولب

وی در بخشی دیگر از سخنانش خدمات پزشکی را به مثابه شمشیر دولب خواند و گفت: برای جلوگیری از آسیب به بیماران تحت پوشش، هر نوع خدمات در حوزه پاراکلینیکی مانند عکس برداری، سی تی اسکن و MRI از اول مهر امسال با تائید بیمه سلامت انجام می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان در توضیح این طرح، گفت: انجام سی تی اسکن و MRI عوارضی به دنبال دارد بر همین اساس انجام آن با فاصله در کمتر از ۶ ماه امکان پذیر نیست مگر در موارد اورژانسی یا به تائید کمیسیون پزشکی بیمه سلامت انجام خواهد شد.

وی انجام برخی آزمایشات را موجب آسیب به افراد دانست و افزود: برای تشخیص یک بیماری نیاز به انجام آزمایش کلی نیست؛ اینها مواردی است که کمتر در کشور و استان ما رعایت می شود.

این مسئول گلستانی با بیان اینکه بیمه سلامت بیشترین قرارداد را با حوزه ارائه خدمات اعم از سرپایی و بیمارستانی دارد، گفت: یک هزار ۳۰موسسه در استان، طرف قرارداد بیمه هستند.

حسینی بدهی بیمه سلامت استان به مراکز طرف قرارداد را محدود به دو ماه اعلام کرد و افزود: ۶۰ درصد هزینه ها به روز پرداخت شده است.

وی ضمن یادآوری از راه اندازی سیستم ارجاع الکترونیک به صورت پایلوت در استان، گفت: این طرح در روستاهای شهر ۲۰هزار نفری استان اجرایی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان در خاتمه یادآور شد: در این طرح اگر فردی در روستا به پزشک خانواده مراجعه کرده و برای درمان بیماری نیاز به پزشک متخصص داشته باشد، پزشک مربوطه از طریق سیستم الکترونیک نوبت از یک پزشک متخصص مستقر در مرکز درمانی شهری نزدیک روستا برای انجام معاینات پزشکی لازم، دریافت می کند.


9920348
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است