اجتماعی 13:56 - 07 اردیبهشت 1396
رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به خواست جوانان از حضور زنان در شورای شهر تهران گفت: من از تبعیض مثبت به نفع زنان و جوانان استقبال می‌کنم.

تهدید جوانان اصلاح‌طلب علیه بزرگان: در لیست شوراها نباشیم، پای کار انتخابات نیستیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همایش طرح مطالبات نسل جوان در گفت و گوی صمیمانه و پرسش و پاسخ با حضور محمدرضا عارف، هیات رئیسه و اعضای شورای عالی سیاستگذاری اطلاح طلبان برگزار شد.

در این همایش روسای شاخه جوانان و دانشجویان احزاب اصلاح طلب و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطالبات خود را با محمدرضا عارف درمیان گذاشتند.

نماینده جوانان اصلاح طلب مطالبات خود از محمدرضا عارف با این سوال آغاز کرد: اگر جوانان را در لیست شورا نگذارید، پای کار ستادی نمی‌آیند. چرا زمزمه حضور کسانی در لیست است که نقش مهمی در فاجعه 84 داشتند؟ چرا اسامی افرادی غیرمتخصص با سابقه نامطلوب مطرح است؟ احزاب و افراد صاحب نفوذ در حال دعوا برای حضور در لیست هستند، لیستی که سه هفته مانده به انتخابات هنوز بسته نشده است. از کسانی که با رانت وارد لیست شوند به هیچ وجه حمایت نمی‌کنیم. شهردار منتخب اصلاح طلبان را همراه لیست معرفی کنند. شورای شهر ماشین امضای شهرداری نیست.

نماینده جوانان اصلاح طلب گفت: امید ما را ناامید نکنید و زمینه بازگشت احمدی نژادی‌ها را فراهم نکنید، تعدد لیست از سوی اصلاح طلبان، اعتماد مردم را از بین می‌برد. لیستی ارائه دهید که بتوانیم آبرومندانه از آن دفاع کنیم.

او در ادامه سخنانش افزود: 21 نفر فرد اصلح را بدون ارزیابی جنسیتی در لیست بگذارید. زنان ما آنقدر توانمندند که بدون سهمیه امانی و صدراعظم نوری می‌توانند وارد لیست شوند. زنان صدقه نمی‌خواهند زمینه رشدشان را فراهم کنید؛ بدون سهمیه لایق حضور در لیست خواهند بود.

در ادامه این همایش، عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس سخنانش گفت: اتکای گفتمان اصلاحات بر جوانان است. خوشحالم که جوانان از ما جلوترند و می‌توانند هدایت کننده ما در آینده باشند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اطلاح طلبان گفت: باید کوتاهی‌های گذشته را جبران کنیم ولی قهر نکنیم، حمایت از دکتر روحانی در ادامه تصمیم سال 92 است. خوشبختانه اصطلاح پوستر چسبانی و چنین نگاهی به جوانان از بین رفته است.

او در پاسخ به خواست جوانان از حضور زنان در شورای شهر تهران گفت: من از تبعیض مثبت به نفع زنان و جوانان استقبال می‌کنم.

رئیس فراکسیون امید درباره بررسی ورود اشخاص به شورای شهر گفت: در چهار مرحله نامزدهای تهران را بررسی می‌کنیم و نهایتا شورای عالی لیست را می‌بندد.  

عارف همچنین گفت: اگر احزاب در کشور ما پا گرفته بود؛ ناگزیر به حرکت جبهه‌ای نبودیم، اگر تصمیم جبهه‌ای با منافع حزبی همخوانی نداشت نباید کنار بکشند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: رقیب، برای حذف ما بعد از 88 جشن گرفته بود.  اثر "تکرار" را در انتخابات قبل دیدید و هم اکنون نیز باید با همه ظرفیت پیش رویم.

در ادامه این مراسم حسین مرعشی، فعالان سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی کارگزاران سازندگی گفت: همه لیست‌هایی که تا کنون منتشر شده کذب است و هنوز درباره یک نفر هم به تصمیم نرسیدیم. به کسی امتیاز خاص نمی‌دهیم.

47235


9046619
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است