فرهنگی‌هنری 15:45 - 03 تیر 1396
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
سیدرضا صالحی امیری تاکید کرد حق انتخاب معاونان و مدیران سینمایی بر عهده رییس سازمان است و او به عنوان وزیر در این انتخاب ها دخالتی ندارد.

دخالتی در انتصاب مدیران سازمان سینمایی ندارم

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سمعی و بصری عنوان کرد: تشکیلات سینما باید به سمت سازمان نظام صنفی هنر برود و این سازمان تنها نقش سیاستگذاری، حمایتی و نظارتی در حوزه مناسبات سینمایی کشور را ایفا کند. امروز سینما در حال اجتماعی شدن است و اگر سینما حرکت نکند، عدم حرکت آن تبدیل به مطالبه می‌شود بنابراین سینما باید خودش را به سطح اجتماع برساند و به نیازها پاسخ دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانایی های رییس سازمان سینمایی در این حوزه، از خدمات و تلاش های حجت الله ایوبی رییس پیشین این سازمان تقدیر کرد.

صالحی امیری تصریح کرد: منظومه‌ فرهنگی چند ویژگی دارد؛ اول اینکه نظم مطلق دارد، دوم اینکه حرکت آن گردشی است و سوم اینکه در این گردش، خلق نگاه مدیریتی جدید هم ایجاد می شود. حق انتخاب معاونان و مدیران بر عهده رییس سازمان است و من در این انتخاب ها دخالتی ندارم و مطمئن هستم که انتخاب‌های آقای حیدریان مبتنی بر تجربه بیش از ۳۰ ساله‌اش در حوزه سینما است و مدیرانی انتخاب می کند که پاسخگوی نیازها باشند.

در بخش دیگری از این نشست محمدمهدی حیدریان با تشریح سیاست‌های جدید سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری اظهار کرد: نهضت تولید محتوا که همواره مورد تاکید آقای صالحی امیری بوده، از اهداف مهم این سازمان و مجموعه معاونت‌های آن است.

وی افزود: سینمای کشور مخاطبان فرهیخته و دست اندرکاران فرهنگی وسیعی در کل کشور دارد که با واگذاری امور به صنف مربوطه می توانیم در آینده به اهداف این سیاست برسیم.

حیدریان در پایان گفت: در این سازمان برای رسیدن به هدف واحد، شعار «اخذ سهم از بازار تصویر جهان» را انتخاب کرده ایم.


9200567
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چالش مسابقه «خانه» به کارگردانی و تهیه کنندگی ناصر عالمی و یاسر عالمی و سردبیری سید مجتبی قافله باشی از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای جهانی سفر و گردشگری از رشد ۲۱ درصدی صنعت گردشگری ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد گفت: نریشن‌خوانی و صدای جادویی شهید آوینی در مستند «دهکده برزان» باعث شد حال و هوای جنگ را حس کنم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری سابق «سلام کوچولو» گفت: یک دوره‌ای بود که کسی رادیو گوش نمی‌کرد. اما الان رادیو در دسترس همه است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرحوم نادر طالب زاده با ایجاد شبکه مقتدر ضد اسرائیلی در آمریکا و اروپا، ظرفیت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را به وجود آورد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نوزدهمین «شب کارگردان» انجمن کارکردانان تئاتر ایران عصر امروز نهم اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نوزدهمین «شب کارگردان» انجمن کارکردانان تئاتر ایران عصر امروز نهم اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حمید مولانا، استاد بین‌الملل علوم ارتباطات گفت: رویکرد سازمان صداوسیما بر حضور فعال مردم و لایه‌های مختلف اجتماع استوار است و بیشتر حول محور مخاطب گستره داخلی برنامه‌سازی می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیمان جبلی با تاکید براینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر می‌دانیم، گفت: صدا و سیما امسال نیز با تمام توان در خدمت نمایشگاه کتاب است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی مردم دو کشور خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است