اجتماعی 00:23 - 18 آذر 1395
دبیر اجرائی خانه کارگر استان سمنان:
سمنان-ایرنا- دبیر اجرائی خانه کارگر استان سمنان با اشاره به حقوق پایین کارگران در جامعه گفت: جامعه کارگری چشم انتظار بهبود وضعیت معیشتی خود هستند و مسوولان امر باید تمام مشکلات این قشر زحمت کش را رفع کنند.

کارگران چشم انتظار بهبود وضعیت معیشت خود هستند

به گزارش ایرنا، حبیب الله محقق شامگاه روز چهارشنبه در پنجمین کنگره خانه کارگر استان سمنان در فرهنگسرای کومش سمنان با تجلیل از فعالیت های های مثبت دولت تدبیر و امید برای کارگران، افزود:اکنون کارگران ماهانه حداقل 800 تا 900 هزار تومان و برخی نیز 300 هزار تومان حقوق می گیرند، سئوال این است که این افراد چگونه زندگی خود را اداره می کنند؟

وی با اشاره به شعارها و وعده های انتخاباتی دولت یازدهم درباره جامعه کارگری، اظهارداشت : دولت باید وعده های مربوط به کارگران را عملی کند البته همراهی دولتمردان و مدیران میانی با تشکل های کارگری جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد : متاسفانه در زمان حاضر سازمان تامین اجتماعی کمترین رسیدگی به بازنشستگان، مستمری بگیران و جامعه هدف خود دارد.

وی ادامه داد : استدلال این سازمان برای رسیدگی کمتر به این قشر از جامعه این است که منابع ما خالی است و نمی توانیم بیش از این پرداخت داشته باشیم.

وی اضافه کرد : سخن ما این است که ما هم می دانیم منابع شما خالی است اما حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را باید تامین کنید.

محقق گفت : با روی کار آمدن دولت یازدهم یک امید و نشاطی در جامعه کارگری بوجود آمده است که امیدواریم این نشاط و امید با برداشتن اقدامات عملی بیشتری برای کارگران ادامه یابد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان، تاکید کرد : جامعه کارگری چشم انتظار بهبود وضعیت معیشتی و ارتقا جایگاه کارگران هستند و با درایتی که از دولت سراغ داریم امید است این مهم تحقق یابد.

محقق با بیان اینکه هم اکنون 50 تا 60 درصد جمعیت کشور را کارگران تشکیل می دهند، افزود: باید به این قشر از جامعه همچون زمان انتخابات توجه شود چرا که باز هم برای انتخابات های آینده به آنان نیازمند هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه در یک دهه گذشته حقوق کارگران در مقایسه با نرخ تورم بیش از 64درصد عقب‌افتادگی داشته است، اظهار کرد: در 10 سال گذشته در بسیاری از مواقع میزان افزایش حقوق کارگران به موازات افزایش نرخ تورم نبوده و به همین دلیل تنها در 10 سال گذشته کارگران 64 درصد عقب‌افتادگی حقوقی دارند.

محقق با بیان این که دولتمردان باید افزایش منطقی دستمزد کارگران را در دستور کار قرار دهند، اضافه کرد: توقع این است در یک دوره زمانی سه تا پنج سال این عقب افتادگی ها و کمبودها جبران شود هر چند که در این دولت حدود هشت درصد از این عقب افتادگی جبران شده ولی خواستار حمایت بیشتری هستیم تا فاصله طبقاتی کاهش یابد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان دفاع از حق و حقوق کارگران در بخش‌های مختلف با توجه به رسالت خانه کارگر، ارائه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی برای ارتقا و بالابردن کیفیت کار تولید و بالارفتن مهارت‌ های فردی و اجتماعی کارگران از مهم‌ترین برنامه‌های خانه کارگر در استان سمنان است.

محقق از عضویت 20 هزار نفر از فعالان کارگری استان در این تشکل کارگری خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از 50 هزار نفر از کارگران و خانواده‌های آنها از خدمات رفاهی، آموزشی و فرهنگی خانه کارگر بهره‌مند می‌شوند.

7470/6026/

خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی


8471359
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است