استانی 21:46 - 28 مهر 1398
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد مطرح کرد؛
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نگاه و هدف اصلی ما در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر، کار مردمی است و شهرداری در ایجاد زیرساخت‌ها کمک می‌کند.

مشارکت مردمی، مهمترین رویکرد شهرداری در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر

به گزارش ایسنا، نرگس شالچیان در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد، اظهار کرد: نگاه و هدف اصلی ما در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر این است که کار مردمی توسط مردم انجام شود و شهرداری در ایجاد زیرساخت‌ها کمک کند.

وی افزود: یک ردیف اعتباری تحت عنوان ساماندهی ایستگاه‌های پذیرایی از زائران پیاده ، مراکز و مبادی ورودی شهر داریم. این اعتبار برای ۲۳ ایستگاه تخصیص داده شده، اما در مقابل حجم اعتبار مشارکت مردم ناچیز است؛ ردیف اعتباری سال گذشته با مشارکت مردم، ۲۳ برابر اعتبار ما بوده است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: کمپین «شهروندان مهمان‌نواز حریم رضوی» را ایجاد و شعاری با عنوان «مهمان داریم» طراحی کرده‌ایم. برای این کمپین درگاه‌های اطلاع‌رسانی و راه‌های خدمات‌رسانی مشخص شده است.

شالچیان در خصوص خدمات جدید و خلاقیت‌هایی که امسال در استقبال از زائران پیاده صورت گرفته است، گفت: بعد از اینکه دهه آخر صفر سال گذشته تمام شد، کمیته ارزیابی تشکیل و ایرادهای کار بررسی شد. تلاش کردیم این ایرادها امسال برطرف شود و در قالب خدمات جدید این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: درسال گذشته زائران در زمان بازگشت به شهرهای خود با مشکل تهیه بلیط مواجه بودند، اما امسال در عرصه میدان شهدا غرفه‌ای را در اختیار راه‌آهن و پایانه مسافربری قرار داده‌ایم که فروش بلیط در این مکان انجام شود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، ادامه داد: امسال بلافاصله بعد از ثبت نام افراد برای خدمت‌رسانی افتخاری، پیامکی به فرد ارسال می‌شود که ایستگاه، نوع خدمت، ساعت حضور و فرد رابط  در آن ایستگاه مشخص می‌شود.

شالچیان با اشاره به این‌که «کم‌سوادی و بی‌سوادی در شهر امام رضا(ع) زیبنده نیست»، تصریح کرد: مشهد عنوان شهر یادگیرنده را از یونسکو دریافت کرده و بهترین زمان برای این پویش و نذر آموزشی، دهه پایانی ماه صفر است. افراد می‌توانند در نذر آموزشی ثبت نام و این نذر را در فاصله زمانی دهه پایانی ماه صفر ۹۸ تا ۹۹ ادا کنند. این آموزش‌ها رده‌های مختلف دارد و در این زمینه با دستگاه‌های مختلف ارتباط برقرار می‌شود.

وی بیان کرد: نوآوری دیگر امسال ما در استقبال از زائران پیاده این است که تمام راهنمایان زائر آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند. بازرسان افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز فعالیت می‌کنند. اگر تخلفی وجود داشت و افرادی قصد گزارش دادن تخلف داشتند، می‌توانند به مراکز  راهنمای زائر مراجعه و یا با تلفن‌های ما تماس حاصل کرده و تخلف را گزارش دهند.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: موضوع بعدی فرهنگ کتابخوانی است. با سازمان کتابخانه‌ها هماهنگ شده که فضایی برای کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود و کارگاه‌های آموزشی پیرامون موضوعات مختلف شکل گیرد. کتابخانه‌های سیار به سوله‌های بحران و مراکز اسکان شهرداری مراجعه کرده و به آن‌ها کتاب امانت می‌دهند و حتی در صورت کم‌سوادی خوانش کتاب نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام


10271397
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است