بین‌الملل 14:26 - 25 تیر 1398
در حالی که "شورای سوریه دموکراتیک" خبر واگذاری ماموریت فروش نفت مناطق شرق سوریه به موتی کاهانا، تاجر اسرائیلی را تکذیب می‌کند، این تاجر مضمون گزارش روزنامه الاخبار در این باره را تایید کرده اما مدعی شده، اسرائیل تابعیت او را معلق کرده است و وی به عنوان یک آمریکایی فعالیت می‌کند.

تاجر اسرائیلی سند منتشر شده درباره ماموریتش در زمینه فروش نفت شرق سوریه را تایید کرد

به گزارش ایسنا، موتی کاهانا تاجر اسرائیلی سند منتشر شده از سوی روزنامه الاخبار مبنی بر اینکه او صادرات نفت استخراجی سوریه از مناطق کردنشین شرق فرات را برعهده دارد، تایید کرد.

این مناطق تحت کنترل "شورای سوریه دموکراتیک" است.

کاهانا خبر روزنامه الاخبار را تایید کرد و گفت، تلاش خواهد کرد، هیچ نفتی از منطقه شرق سوریه، به دست دولت دمشق نرسد.

تایید خبر مذکور توسط کاهانا مورد توجه گزارش‌های متعدد رسانه‌های اسرائیل قرار گرفت؛ رسانه‌هایی که با دقت گزارش الاخبار را دنبال کردند که شامل دلالت‌هایی فراتر از ذکر یک نام اسرائیلی در جنگ سوریه است؛ دلالت‌هایی که به ماموریتی واگذار شده به اسرائیل اشاره دارند که یکی از مهم‌ترین اهرم‌های فشار بر دولت سوریه در جنگ اقتصادی است تا این دولت را از منابع اقتصادی خود محروم کند.

در این راستا، روزنامه صهیونیستی "میکوریشون" نوشت، اهمیت دادن این اختیار تام به کاهانا از این جهت است که منطقه تحت کنترل کردها در سرق سوریه بیش از ۹۰ درصد منابع نفتی کل سوریه را در بردارد مضاف بر اینکه این منطقه دارای منابع آب، غذا و انرژی نیز است.

این روزنامه نوشت، منطقه تحت کنترل کردها از حفاظت مستقیم نیروهای آمریکایی برخوردار است که اجازه نمی‌دهند ارتش سوریه بر آن مسلط شود؛ زیرا این منطقه یکی از مهم‌ترین مناطق اقتصادی سوریه است و همین مساله موجب شده است نیروهای آمریکایی با هرگونه تلاش‌های ارتش سوریه حتی با حمایت روسیه و دیگر هم‌پیمانانش مقابله کنند.

اما "میکوریشون" به روزنامه الاخبار که به رغم تابعیت آمریکایی‌اش او را اسرائیلی دانسته ایراد گرفته است؛ موضوعی که سوالاتی را درباره هدف کتمان هویت او ایجاد می‌کند، علی رغم اینکه رسانه‌های اسرائیلی و خود وزارت خارجه این رژیم در بیشتر مناسبت‌ها به خصوص زمانی که کاهانا به بهانه امدادرسانی به مردم سوریه وارد این کشور می‌شود، تاکید می‌کنند او اسرائیلی است.

میکوریشون نوشت، در خصوص اختیار تام کاهانا برای فروش نفت شرق سوریه، تماس تلفنی با وی برقرار کرده است و او نیز این خبر را تایید کرده اما گفته است، این وکالت به عنوان یک آمریکایی به او داده شده است.

کاهانا ادعا کرد: طی ۹ سال به مردم سوریه کمک کردم و روابط شخصی خود را با طرف‌های مختلف در این کشور گسترش دادم و همین مساله موجب زنده ماندن این افراد با وجود اقدامات "بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و هم‌پیمانانش شد".

کاهانا همچنین مدعی شد: وکالتم برای فروش نفت با سایر فعالیت‌های "امدادرسانی"‌ام تفاوت چندانی ندارد. زیرا من در حال حاضر به فروش نفت برای کمک به مردم سوریه متمرکز هستم. من در اینجا با نام خودم حضور دارم نه به نام دولت اسرائیل.

.در حالی که کاهانا تایید کرده است سپردن ماموریت فروش نفت تحت کنترل کردهای سوریه توسط "شورای سوریه دموکراتیک" صحت دارد، این شورا در بیانیه‌ای فحوای خبر روزنامه الاخبار را رد و اعلام کرد، هدف از این خبر "تلاش برای خدشه‌دار کردن وجهه شورا و بطلان‌گویی است" و این اقدامات شورای سوریه دموکراتیک را تنها وادار می‌کند تا در قبال تمامیت اراضی و حاکمیت سوریه بر موضع ثابت خود تاکید کند که متحمل تجاوزها و نقض‌های گسترده‌ای شده و تنها از طریق آغاز فرایند سیاسی قابل حل است که به دستیابی به یک راه‌حل دموکراتیک کمک می‌کند.

در این بیانیه آمده است، این خبر در حالی منتشر می‌شود که "شورای سوریه دموکراتیک" بیشتر از هر زمان دیگری بر "رویکرد ملی‌گرایانه" خود تاکید دارد و به دنبال تحقق اهداف خود در مبارزه با تروریسم، حفظ امنیت و ثبات، دفاع از پتانسیل‌های کشور و حفاظت از آن است.

اما موتی کاهانا، مدیر انجمن امدادرسانی به آوارگان سوری موسوم به "عمالیا" و صاحب اختیار تام برای فروش نفت شرق سوریه در حال حاضر و نیز دیگر بازرگانان اسرائیلی و غربی در واقع ابزارهایی در جنگ سوریه هستند که معمولاً آمریکا، اسرائیل و غرب از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ در بسیاری از اقدامات و رویکردها از آنها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام


10179150
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است