اجتماعی 14:56 - 08 مهر 1393
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نظام سلامت کشور باید به سمت بهداشت و پیشگیری پیش برود.

اختلاف پرداختی بین گروههای پزشکی باید اصلاح شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسینعلی شهریاری در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن تشکر از دولت که سلامت را در اولویت اول خود قرار داده است، گفت: وزارت بهداشت باید به سمت بهداشت گام بردارد تا هزینه‌های درمان کمتر شود.

وی افزود: با ترویج فرهنگ سلامتی در بین مردم و سالم نگه داشتن مردم، آنان را در چرخه اقتصاد کشور فعال نگه می داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در سال 93 با اجرای طرح نظام تحول سلامت اتفاقات خوبی در حوزه سلامت کشور انجام شده است که از جمله این اتفاقات اجرایی شدن کتاب ارزش نسبی  سلامت است.

شهریاری با تاکید بر اینکه با تعرفه‌های جدید به سمت عدالت نسبی پیش می رویم، گفت: لازم است تبعیض بین پزشکان و پیراپزشکان برطرف شود. چون تیم پزشکی یک تیم واحد هستند و لازم است تعرفه‌های پزشکی به طور واقعی دیده شود، تا پزشکان با توجه به سطح معلومات و علاقه خود یک تخصص پزشکی را انتخاب کنند و در آن خدمت کنند.

وی در خصوص منابع مالی اختصاص یافته به سلامت کشور گفت: در سال گذشته از بودجه کشور 44 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل هدف‌مندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت اختصاص یافت که این رقم قابل توجهی است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر در کشور یک بیمه پایه و بیمه تکمیلی داریم که لازم است بیمه پایه را مشخص و تکمیل کنیم و مقرر کنیم چه خدماتی در بیمه پایه باید به مردم ارائه شود.

شهریاری با تاکید بر اینکه دولت باید پول را در بیمه‌های پایه پرداخت کند، افزود: در ارائه خدمات بیمه پایه باید نظارت مشخص صورت گیرد، از پزشکان مورد اعتماد بر نظارت عمل‌های جراحی استفاده شود، استانداردهای درمان را مشخص کنیم تا بهره‌وری در بیمارستانهای دولتی ارتقاء یابد.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه لازم است اختلاف پرداختی بین گروههای پزشکی اصلاح شود، از پزشکان درخواست کرد در خدمات پاراکلینیکی دانش خود را به کار بسته و با وقت گذاشتن برای بیمار، از به خطر انداختن منابع بیمه‌ ها جلوگیری کنند.


4839832
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است