استانی 17:31 - 29 فروردین 1393
غفوریان:
بناب - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب گفت: دانشگاه پیام نور مرکز بناب با چشم انداز توسعه ای آموزش برای همه کس، همه جا و همه وقت در صدد جذب مخاطبانی قرار دارد که علیرغم کمبود زمان برای حضور فیزیکی در دانشگاه علاقمندند با هزینه ای پایین به دانش افزایی اقدام کنند.

دانشگاه پیام نور بناب در راستای دانش افزایی گامهای اساسی برخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر،حسین غفوریان ظهر روز جمعه در جمع مسئولین و قشرهای مختلف مردم این شهرستان با بیان اینکه آرمان این دانشگاه تربیت متخصصانی با سطح دانش بسیار بالا با بهره گیری از جامع ترین و به روزترین منابع دانشگاهی است؛ افزود: تلاش این دانشگاه در جهتی است که دانشجو بتواند با حداقل بروکراسی اداری از طریق یادگیری الکترونیکی و خدمات الکترونیکی از تحصیلات عالی بهره مند شود.

وی اظهارکرد: دانشگاه پیام نور مرکز بناب طی 20 سال آینده تلاش خواهد کرد تا بعنوان یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین دانشگاههای مجازی و بلکه غیرمجازی کشور باشد و افق دید مدیریت این دانشگاه در مسیری است که اعضای آن در آینده در ابعاد کیفیت آموزشی، عمرانی، جایگاه آکادمیک، فرهنگی و ساختاری به آن افتخار کنند.

غفوریان همچنین از دانشگاه پیام نور بعنوان یکی از سه دانشگاه فعال این شهرستان نام برد وتصریح کرد: درحال حاضر قریب به 3 هزار دانشجو در27 رشته تحصیلی مشغول تحصیل بوده و 21 نفرعضو هیأت علمی تمام وقت، 35 نفرکارمند و160 نفراستاد مدعو(حق التدریسی) در آن مشغول فعالیت هستند.

وی تعداد فارغ التحصیلان این مرکز را از بدو تأسیس تا کنون 5 هزار و 350 نفر اعلام کرد و گفت: اکثر فارغ التحصیلان در دوره های تحصیلات تکمیلی وارد شده و به مقاطع بالاتر راه یافته اند.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بناب با بیان اینکه این داشنگاه با سایر دانشگاههای منطقه تفاوت اساسی دارد؛ گفت: سیستم آموزشی این دانشگاه آموزش از راه دور بوده و ضمن اینکه کلاسهای درسی در حال برگزاری است، ولی دانشجو می تواند در کلاس حضور نیابد و فقط صرفاً جهت امتحان پایان ترم در دانشگاه حضور یابد و بخاطر تمرکز امتحانات این دانشگاه سرفصل تمامی دروس بایستی مطالعه شود. لذا کیفیت سواد فارغ التحصیلان این دانشگاه بالا بوده و آمار قبولین آن در دوره تحصیلات تکمیلی مؤید این مطلب بوده و طی سالهای اخیر مرکز بناب سکاندار مقام برتر در قبولین کارشناسی ارشد در سطح استان بوده است.

حسین غفوریان خاطرنشان کرد: از نظر مالی نیز این دانشگاه با دانشگاههای دیگر متفاوت است. بطوری که شهریه ناچیز دانشجویان به حساب خزانه واریز می شوند و پس از طی مراحلی طولانی تنها درصدی از آن مبلغ به مرکز تعلق می گیرد. لذا قدرت مانور نسبت به سایر دانشگاهها برای مدیریت بسیار کمتر است. ولی با این اوصاف و با وجود مشکلات مالی در دو سال گذشته برای اکثر سیستمهای دولتی این مرزک توانسته در حوزه عمرانی مبلغی در حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان جذب نماید که بی شک این موضوع با همت و تلاش همکاران محترم دانشگاه و جایگاه مسئولین ارشد شهرستان بویژه نماینده شهرستان و مسئولین پیام نورآذربایجان شرقی و سازمان مرکزی پیام نور تحقق یافته است.

به گفته وی در یک و نیم سال گذشته مجموعه فرهنگی ورزشی شهید سبزی که یکی از بزرگترین مجموعه های دانشگاه پیام نوراست، به مرحله افتتاح رسیده است.

ریاست دانشگاه پیام نور مرکز بناب همچنین محوطه سازی مناسب مجموعه ورزشی شهید سبزی این مرکز، آماده سازی، زیرسازی و جدول کشی خیابان منتهی به ورزشگاه و آسفالت آن، تیرگذاری و انتقال انشعاب آب، برق و گاز برای ورزشگاه، تجهیز دانشگاه به سانترال پیشرفته و مکانیزه کردن سیستم رفاهی دانشجویان را از اقدامات انجام شده نام برد و گفت: تصویب ساختمان سه طبقه آموزشی، اداری و اجرای مرحله اول مناقصه با پیشرفت 40 درصدی از برنامه های در دست اقدام مرکز بوده و امیدواریم تا پایان سال 93 شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

غفوریان در خاتمه سخنان خود جذب مجدد دانشجو در سه رشته حذف شده مرکز شامل رشته های مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر و تربیت بدنی را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و تصریح کرد: ضمن تدوین نقشه راه چهار ساله برای دانشگاه اقدامات اولیه جهت تصویب ساختمان فرهنگی و حسینیه برای دانشگاه و توافقات اولیه برای سال 93 حاصل شده است.


3512589
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است