سیاسی 15:27 - 04 فروردین 1396
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین و در راس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی روز دوشنبه به مسکو سفر می‌کند.

صراط: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین و در راس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی روز دوشنبه به مسکو سفر می‌کند.



پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مسکو، گفت:‌ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر مذاکرات دو جانبه‌ای را با همتای روسی خود و مقامات بلندپایه این کشور درباره موضوعات مهم دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت و اسناد و موافقت‌نامه‌های متعدد همکاری نیز در حوزه‌های حقوقی و قضایی، راه و شهرسازی، فناوری و ارتباطات، نیرو و انرژی، استاندارد، ورزش و ... بین مقامات دو کشور به امضا خواهد رسید.



اسماعیلی ادامه داد: همچنین با توجه به حضور همزمان نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در این سفر، بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز جلسه مشترک و مذاکرات متعددی در حوزه‌های مختلف خواهند داشت و موافقت‌نامه‌هایی نیز برای همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور به امضا می‌رسد.



وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه خاص منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و روسیه؛ بررسی، ادامه و توسعه همکاری‌ها میان تهران و مسکو در سطوح دو جانبه و نیز تعامل قدرت‌های اصلی منطقه برای ارتقاء ثبات و امنیت منطقه‌، همکاری‌های چند جانبه و بین‌المللی، مقابله با تروریسم و سایر تهدیدات منطقه‌ای و ... از اصلی‌ترین محورهای مذاکرات خواهد بود.



معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: تعدادی از وزرا، معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.



روسای جمهوری دو کشور طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید 8 ملاقات به صورت دو جانبه و یا در حاشیه نشست‌های بین‌المللی داشته‌اند و همچنین تبادل هیئت‌های عالی‌رتبه بین دو کشور، مناسبات فی‌مابین را در مسیر راهبردی قرار داده است.


8946735
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در آستانه روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری فرهنگیان کشور در دیدار سخنگوی شورای نگهبان به بیان مهمترین مشکلات آموزش و پرورش پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ دوم سامانی گفت: ارتش علاوه بر صیانت از مرز‌های کشور، در بحران‌های طبیعی در کنار مردم ایستاده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معافیت مشمولان دارای دو فرزند بالای ۳۵ سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود از قانون بودجه هفتم حذف شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معافیت مشمولان دارای دو فرزند بالای ۳۵ سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود از قانون بودجه هفتم حذف شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور گفت: ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای به ایران می‌آید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان‌نظیف گفت: حدود ۳۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم عضو شبکه نظارتی انتخابات هستند که ارتباط استخدامی با شورای نگهبان ندارند و بسیاری از آنها فرهنگیان هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است