گوناگون 20:00 - 10 مرداد 1394
چند ساعت بعد از آتش‌سوزی مرگبار در هتل هرمز بندرعباس ۳مظنون دستگیر شدند.

هرچند هنوز تحقیقات در این‌باره ادامه دارد اما شواهد به‌دست آمده نشان می‌دهد که این آتش‌سوزی احتمالا عمدی است.

ساعت از 2:30 بامداد جمعه گذشته بود که دود زیادی طبقه دوم هتل هرمز بندرعباس را پر کرد. مردی که ساکن اتاق213 بود از آنجا بیرون آمد و درحالی‌که فریاد می‌زد، گفت چند نفر می‌خواهند او را بکشند. مرد این را گفت و ناپدید شد. این در شرایطی بود که دود رفته‌رفته بخش‌های بیشتری از هتل را فرامی‌گرفت و جان 58مسافر ازجمله توریست‌های خارجی در خطر بود.

با این حال آتش‌نشانان با اقدام بموقع خود، مسافران گرفتارشده در دود و آتش را نجات دادند و در این بین یکی از آتش‌نشانان به نام برکت جوذری هنگام نجات یکی از کارکنان هتل دچار دودگرفتگی شدید شد و جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه تحقیقات برای روشن‌شدن علت این حادثه آغاز شد اما هیچ اثری از مسافر اتاق213 وجود نداشت بررسی‌ها نشان می‌داد که دقایقی پیش از آتش‌سوزی مظنون اصلی با خونسردی وارد اتاقش می‌شود و لحظاتی بعد همزمان با آتش‌سوزی در اتاق از آنجا متواری می‌شود.

همچنین معلوم شد که به‌احتمال زیاد در این حادثه از مواد قابل اشتعال استفاده شده چرا که آتش با سرعت زیادی منتشر شده است. همه این شواهد فرضیه عمدی بودن این آتش‌سوزی را تقویت می‌کند. در همین حال اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که مسافر اتاق213 چند روز قبل همراه 2نفر دیگر از دوستانش که آنها در طبقه سوم هتل اقامت داشتند، برای انجام کارهای گمرکی به بندرعباس رفته بودند و یکی از دوستان‌شان که از اهالی بندر بود نیز به هتل رفت‌وآمد می‌کرد. به این ترتیب این 3نفر به ظن‌ ارتباط با این حادثه دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان نیز با تأیید این خبر گفت: در جریان تحقیقات یکی از کارکنان هتل هرمز خبر داد که یکی از مسافران تهدید کرده بود که هتل را به آتش می‌کشد. با همین سرنخ، دستگیری مظنونان در دستور کار قرار گرفت و چند ساعت بعد 3نفر از افراد مرتبط با مظنون اصلی دستگیر شدند. وی ادامه داد: هنوز تحقیقات در این‌باره ادامه دارد اما شواهد حاکی از آن است که اختلافات به‌وجود آمده بین 3مسافر هتل باعث آتش‌سوزی شده است.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی استان با قاطعیت و بدون اغماض با متخلفان برخورد می‌کند و نتایج تحقیقات به‌زودی اعلام خواهد شد.

درهمین حال مدیرعامل هتل هرمز در گفت‌وگو با همشهری از عادی‌بودن شرایط هتل خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقدام بموقع آتش‌نشانان به هیچ‌یک از مسافران خارجی هتل آسیب نرسید و شرایط به حالت عادی بازگشته است.


6842578
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است