بین‌الملل 11:52 - 29 بهمن 1398
سفارت آمریکا در کابل میزبان گفت‌وگویی درباره چالش‌ها و فرصت‌های پسا صلح بود و کاردار آمریکا تاکید کرد ایالات متحده و متحدانش در رابطه با افغانستان مشارکت دارند تا "بر خلاف شوروی" که این کشور را رها کرد تا وارد "چرخه دیگری از جنگ و خشونت" شود از آن حمایت کند.

تاکید کاردار آمریکا در کابل بر اهمیت مذاکرات بین افغان‌ها

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه طلوع نیوز، راس ویلسون، کاردار آمریکا در کابل گفت: برخلاف زمانی که اتحاد جماهیر شوروی از این کشور گریخت و آن را در چرخه جدیدی از جنگ و خشونت در اوایل دهه ۹۰ میلادی رها کرد، این بار، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، متحدانی نظیر نروژ، ژاپن، استرالیا و دیگر کشورها، تمام دستگاه‌های سازمان ملل متحد و آژانس‌های مختلف آن، بانک جهانی، شماری از سازمان‌های غیر دولتی که دست‌کم ده‌ها مورد از آن‌ها در اینجا حضور دارند، همگی آن‌ها در اینجا به عنوان حامیان قدرتمند این کشور و رهبرانش مشارکت دارند.

این دیپلمات آمریکایی گفت، مساله مهم گفت‌وگوهای بین افغان است.

او گفت: چه کسی دقیقاً در این مذاکرات شرکت خواهد کرد و چگونه کار خواهد کرد؟ بدیهی است که این بحث داغی است و این یک موضوع مهم است، اما همچنین مقابل افغان‌ها -و من فکر می‌کنم به خصوص کسانی که در اینجا هستند- مسئله این است که افغان‌ها در آن مذاکرات چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ اهداف و هدف‌های اساسی آن‌ها چیست؟ اولویت‌ها و خطوط قرمز آن‌ها باید چه باشد؟ چه راهبردهای مذاکراتی نتایج مورد نیاز افغان‌ها را محقق می‌کند؟

دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم تحت عنوان "گفت‌وگوی سیاسی درباره صلح و اقتصاد" بر ضرورت کمک جامعه بین‌المللی پس از عقد توافق صلح با طالبان تاکید کردند.

مصطفی مستور، وزیر اقتصاد سابق افغانستان گفت: ۳۳ درصد از بودجه ما برای جنگ هزینه می‌شود، ۳۳ درصد دیگر برای بازسازی ویرانی این جنگ؛ بنابراین دو سوم بودجه ما صرف جنگ می‌شود.

انتهای پیام


10399880
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت هلند مشروط به اینکه آنروا پیشنهاد‌ها برای تقویت بی‌طرفی خود را اجرا کند، ازسرگیری کمک‌ها به این نهاد را بررسی می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه بامداد شنبه گفت: امروز پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی را در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات دریافت کردیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب الله لبنان بامداد شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است