علمی فناوری 19:11 - 26 شهریور 1393
تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هدف گذاری صادرات 500 میلیون دلاری درحوزه هوایی و هوانوردی تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: تحقق این امر مستلزم بازاریابی فعال بین المللی و تحویل پروژه های تعریف شده در زمان بندی مشخص دانست.

بگزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در نخستین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی با بیان اینکه راهبردهای این ستاد براساس سند توسعه جامع هوا فضای کشور تعیین شده است گفت: نقشه راه بر طراحی و تولید هواپیمای مسافربری، هوانوردی عمومی و بالگردها، تعمیر و نگهداری و ارتقا به عنوان فعالیت منحصر به فرد کشورمان،موتورهای مینی توربو جت،توربو فن سبک و سنگین و اویونیک تاکید دارد.



وی همچنین یکی از اهدف حوزه هوانوردی عمومی را تدوین سامانه جامع مدیریت ایمنی عنوان کرد و گفت:پیاده سازی سامانه های نوین مدیریت هوایی و هوانوردی و در نهایت توجه به بحث هوانوردی عمومی که جزو اهداف یادشده در سند جامع توسعه هوا فضای کشور است.



منطقی با تاکید برلزوم توسعه دانش بنیان بخش هوافضای کشور خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا فعالیت های این ستاد در بخش خصوصی متمرکز شود.البته فعالیت های یکپارچه سازهای هوایی و هوانوردی طبق پیش بینی ما در بخش دولتی انجام می شود.



به گفته وی و براساس سیاستگزاری های انجام شده،کار در بخش زیر سیستم ها به بخش خصوصی سپرده می شود تا از این طریق به توانایی ارایه محصول با استانداردهای لازم دست یابند.



دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما به دنبال قطب های علمی در بخش های مختلف بازیگری حوزه هوایی و هوانوردی هستیم و برای تحقق این امر نیازمندیم تا یک یا چند دانشگاه بر روی یک یا چند حوزه تخصصی متمرکز شوند که بتوانیم دانش را در این بخش ها، عمیق تر مطرح کنیم.



منطقی با اشاره به اهمیت و پیچیده بودن کار شرکت های دانش بنیان در حوزه هوایی و هوانوردی گفت: ارتقای کیفیت شرکت های دانش بنیان که در سند جامع توسعه هوا فضای کشور بر روی آن تمرکز شده است، بر این مهم تاکید دارد که این شرکت ها تا سطح دریافت تاییدیه از سازمان هواپیمایی کشور برای ارایه محصول خود پیش بروند تامحصول تولید شده آنها بتواند در صنعت هوایی کشور مورد بهره برداری قرار بگیرد.



وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر یا باید سرمایه گذاری خیلی زیاد کنیم و مجموعه های بزرگ را توسعه دهیم و یا اینکه به شبکه سازی بپردازیم از این رو، رویکرد ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی اجرای طرح های بزرگ با توجه به شبکه های موجود در کشور است.



دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سند جامع توسعه هوا فضای کشور کارگروهی مشخص شده که بر پیشرفت سند نظارت کند، گفت:با صلاحدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شورای این ستاد تعیین و مسوولیت نظارت بر پیشرفت سند را عهده دار شده اند.



وی ورود به بحث رفع موانع و خلاهای قانونی درحوزه هوایی و هوانوردی را امری مهم برای پیشرفت سند یاد شده دانست و افزود:برای تحقق این امر معاونت حقوقی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان همفکر این شورا آماده همکاری و ارایه پیشنهادات لازم برای رفع این خلاهای قانونی به ویژه در حوزه هوانوردی عمومی است.



منطقی یادآور شد: ما برای تحقق طرح های هوایی نیازمند سرمایه گذاری و بودجه زیاد برای توسعه زیرساخت ها و تحقیقات هستیم. به همین منظور برای حل این مشکل از همه منابع موجود در کشور حتی منابع خارجی بهره می گیریم.



وی از تخصیص بودجه 50 میلیارد تومانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان هوایی کشور برای تامین منابع مالی طرح های تعریف شده در این حوزه خبر داد و گفت: این بودجه به همراه بودجه هایی که از سوی دیگر صندوق ها و بانک ها به اجرای طرح ها اختصاص می یابد مسیر پیشرفت ما را در عرصه هوایی و هوانوردی هموار می کند.



دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: ما به دنبال آنیم که صادرات در حوزه هوایی و هوانوردی را به 500 میلیون دلار تا پایان سال 96 برسانیم.



به گفته وی تحقق این امر مستلزم بازاریابی فعال بین المللی و تحویل طرح های تعریف شده در زمان بندی مشخص است.



گفتنی است در نخستین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی علاوه بر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس گروه اجرایی سازی اسناد ملی، رییس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشور و مدیرکل دفتر امور فناوری استانها حضور داشتند.



همچنین از دیگر حاضران در این جلسه می توان به رییس پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست،رییس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری،عضو هیئت دانشگاه علم و صنعت ایران و رییس قطب علمی سامانه های هوا فضایی اشاره کرد.



علمی**9190**1856

انتهای پیام /*


4746039
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل قصد دارد به‌زودی جزئیات کامل اندروید ۱۵، اندروید TV و ور او اس ۵ را اعلام کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدتی پس از گوشی گلکسی A54، حالا یک به‌روزرسانی غیرمنتظره برای A35 نیز منتشر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رقابت بیش از یک میلیون نفر از داوطلبان ۵ گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز پایان یافت، کنکوری‌ها نیمه اول مردادماه منتظر نتیجه اولیه آزمون خود باشند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از متخصصان در مؤسساتی از جمله دانشگاه «هوکایدو»‌ ژاپن می‌گویند بنابر نتایج یک مطالعه گسترده، باکتری‌های مقاوم به دارو ممکن است از جامعه انسانی به محیط‌های آبی و حیات وحش منتقل شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوعی نانوحباب مغناطیسی موسوم به اسکایرمیون، به عنوان گزینه آتی برای تولید بیت‌های کامپیوتر‌ها است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سندرم ناخن زرد یک بیماری نادر است که ناخن‌های دست و پا را درگیر می‌کند و معمولا افراد بالای ۵۰ سال به این عارضه دچار می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دفترچه سوالات نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات نیز از سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ تابستان امسال دستگاه‌های پوشیدنی جدیدی را معرفی خواهد کرد که احتمالاً هوش مصنوعی نقش مهمی در آنها ایفا می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است