استانی 11:49 - 09 مرداد 1393
فرماندار مرودشت:
فرماندار مرودشت گفت: سرانه ورزشی مرودشت متناسب با ظرفیت‌های ورزشکاران این شهرستان نیست و نیازمند بازنگری تزریق اعتبارات است.

سرانه ورزشی مرودشت متناسب با ظرفیت‌های ورزشکاران شهرستان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید یدالله حسینی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید اداره ورزش و جوانان این شهرستان که با حضور معاون مدیرکل اداره ورزش و جوانان فارس، مسئولان پیشین اداره ورزش و جوانان مرودشت و معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار این شهرستان برگزار شد؛ گرایش به ورزش بین آحاد جامعه به‌ویژه قشر جوان را موجب نشاط اجتماعی و سلامتی جسم و روح دانست و اظهار داشت: روی آوردن به سمت ورزش موجب تقویت جسم و تهذیب روح جوانمردی و توسعه و نشاط اجتماعی می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود ورزشکاران و مدال‌آوران بنام و مطرح استانی، ملی و جهانی، سرانه ورزشی در این شهرستان چهاردهم متر است در صورتی‌که نرم کشوری یک متر بوده و بر اساس برنامه پنجم توسعه نیازمند بازنگری تزریق بیشتر اعتبارات به ورزش این شهرستان احساس می‌شود.

این مسئول خواستار توجه بیشتر مسئولان به امر ورزش شد و با اشاره به نقش آن در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: هیجان و مطالبه‌گری و وضعیت انرژی در رده‌های سنی جوانان و ظرفیت‌های موجود در جامعه ورزشی به ما حکم می‌کند که میدان‌ها و بسترهای ورزشی را به نحوی مهیا کنیم که جوانان بتوانند در این‌گونه مراکز به‌خوبی ساماندهی و جهت‌دهی شوند تا بدین طریق به سمت معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کشیده نشوند.

وی بیان داشت: هرچه میدان‌ها و مکان‌های ورزشی پررونق‌تر و رشته‌های ورزشی متنوع‌تر باشد متعاقب آن مراکز درمانی و ترک اعتیاد خلوت‌تر خواهد شد.

این مسئول به بیان برخورداری‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف پرداخت و افزود: هرچند که مرودشت به لحاظ وجود آثار تاریخی و طبیعی و بسترها و ظرفیت‌هایی مانند کشاورزی و صنعتی زبانزد است اما با توجه به توانمندی‌ها و استعدادهای جوانان این شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی ازجمله فوتبال، کشتی، ورزش‌های رزمی و ... و کسب مدال‌های استانی، ملی و جهانی نیازمند توزیع بیشتر امکانات و تجهیزات و مهم‌تر از هرچیز ترمیم و نوسازی زمین چمن طبیعی و توسعه زمین چمن مصنوعی و احداث سالن‌های ورزشی باز و سرپوشیده بیشتری است.

در پایان از زحمات و تلاش‌های محمد کشتکار و مصطفی کشاورز رؤسای پیشین اداره ورزش و جوانان تقدیر و عباس حبیبی به‌عنوان مسئول جدید این اداره معرفی شد.

به گزارش فارس، هم‌اکنون بیش از 32 هیئت ورزشی فعال، حدود 8 هزار ورزشکار سازماندهی‌شده، بیش از 41 باشگاه خصوصی و 15 سالن ورزشی دولتی زیر پوشش اداره ورزش و جوانان شهرستان مرودشت فعالیت دارند.


4359781
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است