استانی 15:59 - 12 مهر 1394
مدیر کارگروه نگهداری و درمان حیوانات موسسه آوای درنای خاکستری استان مرکزی با تاکید بر اینکه حیوانات حق زندگی و حیات دارند، گفت: باید برای حمایت از حیوانات از ژست حیوان‌دوستی دور شد.

حمایت از حیوانات فارغ از ژست حیوان دوستی

ماندانا حضرتی رئیس هیات مدیره موسسه زیست‌محیطی آوای درنای خاکستری به مناسبت چهار اکتبر روز جهانی حمایت از حیوانات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - با اشاره به سبقه و دلیل نامگذاری این روز گفت: نامگذاری این روز توسط یک قدیس ایتالیایی به منظور حمایت از حیوانات در معرض خطر مطرح شده است.

وی اظهار کرد: مهمترین حمایتی که می‌توان در این روزها که شاهد اتفاقات نامبارکی در حق حیوانات هستیم انجام دهیم ترویج فرهنگ حیوان‌دوستی در جامعه بویژه در بین کودکان است.

وی با تاکید بر آشنا کردن مردم و متوجه ساختن آنها نست به گونه‌های مختلف بویژه حیوانات در معرض انقراض و خطر گفت: هر ملتی با هر آیینی در این روز در تلاش جهت آگاه‌سازی مردم نسبت به زندگی و مشکلات حیوانات و باوراندن این موضوع است که حیوانات نیز حق زندگی دارند.

حضرتی تصریح کرد: همه حیوانات به عنوان مخلوق خداوند به مانند انسان‌ها حق حیات و زندگی دارند و اگر جامعه به این نتیجه برسد که حیوانات محق داشتن یک زندگی مناسب هستند، مسلما با ظلم‌هایی که به این حیوانات روا می‌شود مواجه نخواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد جهت آگاه‌سازی مردم افزود: در محیط‌های شهری حیوانات اهلی بیشتر در معرض خطر هستند در صورتی که اگر یک شهروند بویژه کودکان رفتار و نوع تعامل با حیوانات را آموزش ببیند و این باور ایجاد شود که حیوانات حق برخورداری از شرایط مطلوب را دارند در آینده نسلی برخوردار از فرهنگ حیوان‌دوستی را شاهد خواهیم بود.

این فعال محیط زیست با اشاره به آموزه‌های دینی ما که فرهنگ حیوان‌دوستی را مورد تاکید قرار داده و ترویج می‌دهد، افزود: به کمک مباحث دینی می‌توان فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات را در جامعه ترویج داد، چراکه اسلام مکررا به رفتار مسالمت‌آمیز با حیوانات تاکید داشته و شرایط مطلوب زندگی را حق مسلم آنها می‌داند.

وی افزود: مدارس محیط زیست که طرح آن در کشور ارائه شده است، می‌توانند دید مناسبی نسبت به حقوق حیوانات به داشن آموزان داده و دید منعفت‌گرایانه نسبت به حیوانات را از آنها دور کنند. امروز هر حیوانی که برای مردم دارای منفعت باشد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، در صورتی که حیوانات همگی مخلوقات خداوند هستند و قطعا خلقت آنها سراسر حکمت بوده است و باید شرایط زندگی برای همه آنها فراهم شود.

حضرتی با تاکید بر لزوم استفاده از آموزهای دینی و ترویج فرهنگ حمایت از حیوانات از طریق آموزش و پرورش و مدارس که قطعا منجر به تغییر دیدگاه نسبت به حیات حیوانات می‌شود، گفت: فرهنگ درست را باید از کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم. این روزها اکثر مردم ژست حیوان‌دوستی به خود می‌گیرند، در صورتی که این باور حس باید واقعا در افراد رسوخ کند.

مدیر کارگروه درمان و نگهداری از حیوانات موسسه آوای درنای خاکستری استان مرکزی وجود پناهگاه‌های حیات را اقدامی خوب در حوزه نگهداری و ایجاد شرایط زندگی مطلوب برای حیوانات عنوان کرد و گفت: اختصاص زمانی برای بازدید مردم از این پناهگاه‌ها می‌تواند در تغییر نگاه شهروندان نسبت به حیوانات بسیار موثر باشد. حیوانات را باید از زوایای گوناگون شناخت تا بتوان شرایط زندگی مناسب آنها را فراهم کرد.

انتهای پیام


7161603
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است