اجتماعی 00:35 - 08 اسفند 1395
کارشناس بیماران هموفیلی وزارت بهداشت تمهیدات نوروزی برای بیماران هموفیلی و تالاسمی را تشریح کرد.

تسهیلات نوروزی وزارت بهداشت برای بیماران هموفیلی و تالاسمی

دکتر راضیه حنطوش زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای بیماران هموفیلی و تالاسمی در ایام تعطیلات نوروز، گفت: در تعطیلات نوروز امسال هم مانند سال‌های گذشته برای بیماران هموفیلی برنامه‌هایی داریم. بر این اساس برای شهرهای مسافرپذیری مانند مشهد، تبریز، اصفهان و... افزایش ۳۰ درصدی فاکتورهای مورد نیاز بیماران را خواهیم داشت و برای سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فاکتورها را به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌دهیم که نامه آن به سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

وی افزود: در عین حال اعلام کردیم که اگر در ایام نوروز مشکلی برای بیماران هموفیلی ایجاد شد، مراکز بیمارستانی‌ پذیرای آنها باشند و اگر مشکل هم وجود داشت به ما اطلاع دهند.

حنطوش‌زاده همچنین درباره شرایط بیماران تالاسمی در این ایام اظهار کرد: باید توجه کرد که بیماران تالاسمی موارد اورژانسی ندارند و می‌توانند برنامه تزریق خودشان را به گونه‌ای تنظیم کنند که در ایام نوروز نیازی به تزریق خون نداشته باشند؛ چرا که بیماران تالاسمی هر دو یا سه هفته یکبار خون تزریق می‌کنند. بنابراین خودشان برنامه تزریق‌شان را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در چند هفته تعطیلات نیازی به تزریق خون نداشته باشند. البته با این وجود باز هم مراکز بیمارستانی ما پذیرش دارند و تعطیل نیستند.

وی در ادامه صحبت‌هایش توصیه‌هایی را به بیماران هموفیلی و تالاسمی ارائه داد و گفت: البته از آنجایی که این بیماران مبتلا به بیماری مزمن هستند، ‌ آموزش‌های لازم را از سوی پزشکان خود دریافت کرده‌اند و می‌دانند که در زمان مسافرت چه اقداماتی را انجام دهند و وقتی به شهر دیگری سفر می‌کنند، مراکز هموفیلی آن شهر را شناسایی کنند.

حنطوش‌زاده در پاسخ به اینکه در صورت بروز تصادف برای یک بیمار هموفیلی چگونه می‌توان از بیماری او مطلع شد، گفت: ما در ایران فقط کارت‌های بیماران را برای شناسایی بیماران هموفیلی داریم و به همین دلیل به بیماران توصیه می‌کنیم که همیشه کارت‌هایشان را هر کجا که می‌روند، به همراه داشته باشند.

انتهای پیام


8856848
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است