اقتصادی 19:06 - 29 شهریور 1399

پوشش ضد حریق ایران پروف

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اخیراً استفاده از پوشش ضد حریق در ساختمان‌سازی اهمیت زیادی پیدا کرده است. در واقع پیش‌بینی می‌شود صنعت ساخت و ساز در آینده به سمت استفاده از مصالحی برود که بتوانند به صورت کلی ایمنی ساختمان‌ها را تامین کنند. در همین راستا شرکت‌های زیادی با ارائه انواع پوشش ضد حریق سعی در ایمن‌سازی ساختمان‌ها در برابر حریق دارند. به‌نظر می‌رسد آتش‌سوزی‌ها در سطح جهان بیشتر از هرچیز دیگر به سازه‌ها آسیب می‌زنند. بنابراین در این مطلب به معرفی انواع این محصولات و ارائه کنندگان آن در کشور خواهیم پرداخت.

پوشش ضد حریق

با توجه به تجربیات تلخی که انسان‌ها از حوادث آتش‌سوزی داشتند، سرانجام به این فکر افتادند تا با تولید محصولات ضد حریق کاری کنند تا ایمنی خانه‌ها و ساختمان‌هایشان را در برابر آتش‌سوزی‌ها بالا ببرند. با تولید پوشش ضد حریق و بکارگیری آن ساختمان‌ها در برابر حریق مقاوم شدند اما این مقاومت ۱۰۰ درصد نیست. این پوشش‌ها از مواد معدنی خاصی تولید می‌شوند و معمولاً ملات آن‌ها با اسپری شدن روی سطوح به‌کار برده می‌شود. وقتی یک ساختمان دچار آتش‌سوزی شود، این ملات متورم شده و از رسیدن دما به اسکلت‌های فلزی و بتنی سازه‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند. محافظت ضدحریق‌ها در برابر آتش می‌تواند تا رسیدن آتش‌نشان‌ها و نجات افراد داخل ساختمان ادامه داشته باشد. هرچقدر پوشش ضدحریق از مقاومت بالاتری برخوردار باشد، بیشتر می‌تواند رسیدن دما به اسکلت سازه و تخریب آن را به تاخیر بیندازد.

چرا باید از پوشش ضد حریق استقاده کرد؟

همانطور که اشاره کردیم، تمام تلاش‌ها مبنی بر آن است تا امنیت ساختمان‌ها هر روز بیشتر از پیش تامین شود. همگی اخبار مربوط به آتش‌سوزی‌ها و تخریب سازه‌ها را از رسانه‌های جمعی می‌شنویم؛ بنابراین بعید نیست روزی هم خود ما در دام این اتفاقات ناگوار گرفتار شویم. برای جلوگیری از این حوادث لازم است تا خانه‌ها و ساختمان‌های خود را به کمک تجهیزات موجود در برابر انواع حوادث ایمن کنیم. یکی از این تجهیزات که می‌تواند برای ایمن‌سازی ساختمان ما ضوروی باشد، پوشش ضد حریق است. این پوشش‌ها علاوه بر ساختمان‌های مسکونی و تجاری، می‌توانند برای ایمن‌سازی منازل و مصنوعات چوبی، سقف معادن، کشتی‌ها و ناوگان‌ها دریایی، محیط داخلی و خارجی ساختمان‌های جدید و قدیمی و … نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

پوشش‌های ضد آتش چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

پوشش‌ها ضد آتش یا Fireproof Coating به صورت‌های مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد؛

۱. اندودهای پاششی ضد حریق

این نوع از پوشش‌ها به دو صورت پایه گچی و پایه سیمانی تولید می‌شوند که از موادی مانند پرلیت یا ورمیکولیت و میکس شدن آن‌ها با سایر افزودنی‌های ویژه ساخته می‌شوند. مقاومت و کاربرد نوع سیمانی آن از گچی بیشتر است. این پوشش‌ها در ضخامت‌های بین ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر اجرا می‌شوند. نقطه قوت این نوع از پوشش‌ها، قیمت مناسب و استقامت بالای آن‌هاست. البته ظاهر نامرتب و ضخامت زیاد نیز از معایب پوشش‌های معدنی و پاششی است.

۲. رنگ‌های منبسط شونده

شیوه کار رنگ‌های ضد حریق به‌صورتی است که هنگام آتش‌سوزی متورم می‌شوند و با این عمل مانع رسیدن سریع گرما به بافت‌های فلزی زیرین خود می‌شوند. این رنگ‌های با انواع دستگاه‌های پاشش ایرلس روی سطوح مختلف اسپری می‌شوند. بزرگترین مزیت این پوشش‌ها، ظاهر مرتب و ضخامت نازک آن‌هاست. البته این رنگ‌ها به دلیل قیمت بالایی که دارند، کمتر توسط ساختمان‌سازها خریداری می‌شوند.

۳. بوردهای پوششی ضد حریق

بوردهای ضد حریق از رزین‌های خاص و الیاف پشم سرامیک یا از سایر مواد خام مشابه تولید می‌شوند. بوردهای پوششی در ضخامت‌های ۱۰، ۱۵ و ۲۰ میلی‌متر در بازار وجود دارند که بسیار سریع و راحت روی سطوح نصب می‌شوند. این نوع از پوشش‌ها نیز بسیار گران تمام می‌شوند و نوع اصلی آن‌ها به سختی در بازار پیدا می‌شود. معمولاً بوردهای ضد حریق چینی بازار کشورمان را پر کرده‌اند که قابل اعتماد نیستند.

برای استفاده از پوشش‌های ضد حریق باید چکار کرد؟

اگر در حال ساختمان‌سازی هستید و می‌خواهید یک پوشش ضد حریق مناسب برای ساختمان خود پیدا کنید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید؛

* نصب و پاشش پوشش‌های ضد حریق به تخصص نیاز دارد و کار هرکسی نیست.

* نمونه‌های چینی و بی‌کیفیت همه انواع پوشش‌ها در بازار وجود دارند که باید از اجناس اصلی تشخیص داده شوند.

* همه انواع پوشش‌ها مورد تایید مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی کشور نیستند. پس باید حتماً از ضدحریق‌هایی استفاده کنید که مورد تایید سازمان‌های رسمی کشوری باشند.

* بهتر است پوشش‌هایی را انتخاب کنید که از ظاهر مناسبی برخوردار هستند تا بعدها در دکور ساختمان شما مشکل ایجاد نکنند.

یادتان باشد حادثه خبر نمی‌کند. بنابراین بهتر است در مراحل اولیه ساخت و ساز خود بودجه مربوط به ضدحریق را کنار بگذارید تا بعدها به دلیل کاهش هزینه مجبور به حذف آن نشوید.

ایران پروف؛ شرکت اجرای پوشش ضد حریق

شرکت‌های متعددی هستند که امکانات مربوط به پوشش کردن سازه‌ها را ارائه می‌کنند اما همگی دارای مجوزهای لازم نیستند. اگر می‌خواهید بدانید کدام یک از ارائه دهندگان پوشش ضد حریق کشور از اعتبار کافی برخوردار است، می‌توانید با اطمینان روی شرکت ایران پروف حساب کنید. شرکت «ارگ سازه آریا مهر» محصولات ضد حریق خود را تحت عنوان «ایران پروف» عرضه می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از دانش جمعی از متخصصین و مهندسین آتش، علاوه بر عرضه محصولات باکیفیت، آماده مشاوره در این زمینه به افرادی است که می‌خواهند ساختمان‌های خود را در برابر حریق ایمن‌سازی کنند. ایران پروف در کنار تولید محصولات باکیفیت، شیوه ساخت و ساز بومی را نیز اساس کار خود قرار داده و همواره سعی می‌کند تا علی‌رغم استفاده از مواد خام داخلی، محصولاتی مقرون به صرفه را روانه بازار کند. مزایای ضد حریق‌های ایران پروف به قرار زیر هستند:

* ضخامت بهینه پوشش‌ها در نیم‌رخ‌های گوناگون فولادی

* چسبندگی عالی نسبت به سطوح مختلف

* مقاومت در برابر رطوبت و هوای آزاد

* مقاومت خمشی و فشاری

* مقاومت در برابر ضربه ناشی از ضربات مکانیکی

برای دریافت مشاوره و خدمات به سایت ایران پروف به آدرس www.iranproof.com مراجعه نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10723725
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است